۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۶۷۲۶۳۶
حجت الاسلام والمسلمین میرشفیعی مطرح کرد؛

فراگیری معارف فاطمی؛ بهترین راه عرض ارادت به آن حضرت

فراگیری معارف فاطمی؛ بهترین راه عرض ارادت به آن حضرت
این کارشناس دینی با بیان اینکه علاقمندان اهل بیت(ع) باید نسبت به خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) اهتمام داشته باشند، گفت: فهم خطبه‌های حضرت زهرا(س) بهترین عزاداری برای ایشان است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صادق میرشفیعی استاد حوزه علمیه در مراسم عزاداری شهادت جانسوز حضرت فاطمه زهرا(س) که امشب در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) تجلی روح و قلب رسول الله است، گفت: پیامبر(ص) با صراحت بیان فرموده که فاطمه روح من است، همان روحی که بین دو پهلو من قرار دارد؛ بر این اساس وظایف ما نسبت به آن حضرت روشن می شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرشفیعی عنوان کرد: یکی از نتایجی که از این حدیث می توان گرفت این است که همه فضایل و عظمت روح رسول الله، در حضرت زهرا(س) نیز وجود دارد.

این کارشناس دینی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) تجلی گاه، خداوند متعال در زمین است و هنوز از دریای عظمت رسول الله به طور کامل پرده برداری نشده است، اظهار داشت: خطبه های حضرت زهرا(س) حجت قاطعه است و از نظر استحکام با فرمایشات پیامبر اکرم(ص) ذره ای تفاوت ندارد.

وی ابراز کرد: از نظر امام خمینی(ره) مهم ترین فضلیت حضرت زهرا(س) این بود که ایشان بعد از پدر، مخاطب وحی الهی بود و حضرت جبرئیل در مقابل ایشان زانوی ادب می زد.

حجت الاسلام والمسلمین میرشفیعی گفت: حضرت زهرا(س) بازخوانی وحی الهی را برعهده داشت و امیرالمومنین(ع) گفته های حضرت زهرا(س) را می نوشتند؛ ثمره این کار مصحف حضرت زهرا(س) بود که متحوای آن سه برابر قرآن کریم است.

این کارشناس دینی با بیان اینکه بر همه مسلمانان لازم است که بدانند حضرت زهرا(س) در راه دفاع از حق اهل بیت(ع) چه عملکردی داشته است، عنوان کرد: همه علاقه مندان به اهل بیت(ع) باید نسبت به خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) اهتمام داشته باشند.

وی به ترجمه های روان چاپ شده از بیانات حضرت زهرا(س) اشاره کرد و ابراز داشت: بهترین عزاداری برای حضرت زهرا(س) این است که خطبه های ایشان را بخوانیم و سخن حضرت را فهم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین میرشفیعی عنوان کرد: حضرت زهرا(س) به صورت صریح و واضح راه حق و باطل را از یکدیگر جدا کردند؛ اگر شهادت حضرت زهرا(س) نبود، خط نفاق، چراغ حق را برای همیشه خاموش می کرد.

این کارشناس دینی با بیان اینکه برای آشکارسازی نفاق باید زمینه را فراهم ساخت، اظهار داشت: حضرت زهرا(س) با قبر پنهان خود و شهادت حضرت محسن(ع) بر اهل سقیفه خط بطلان کشید و حقانیت امیرالمومنین(ع) را به اثبات رساند.

وی با اشاره به اینکه هیچ چیز مانند شهادت حضرت زهرا(س) نتوانست نفاق منافقان آشکار کند، گفت: برخی با انکار شهادت حضرت زهرا(س) به دنبال تبرئه ظالمان هستند؛ اما تلاش آن ها راه به جایی نخواهد./1350/پ202/ف

ارسال نظرات