۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۶۷۲۷۱۵
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

اختلافات مسلمانان نتیجه پیروی نکردن از مکتب اهل بیت است

اختلافات مسلمانان نتیجه پیروی نکردن از مکتب اهل بیت است
استاد حوزه علمیه قم شناخت اهل بیت و پیروی کردن از آن ها را بزرگترین نعمت الهی دانست و گفت: اختلافات مسلمانان نتیجه پیروی نکردن از مکتب اهل بیت است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد استاد حوزه علمیه امروز در مراسم عزاداری شهادت جانسوز حضرت فاطمه زهرا(س) که با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به نعمت عقل که توسط خداوند متعال در درون انسان قرار داده شده است، گفت: در مقابل عقل، چیز دیگری به نام نفس در انسان وجود دارد؛ اگر انسان خود ساخته نباشد برای رسیدن به خواسته های نفسانی دست به هر عملی می زند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد عنوان کرد: کسانی که به دشمنی با حضرت زهرا(س) برخاستند از فضایل ایشان آگاهی داشتند اما خواسته های نفسانی آنها اجازه نداد که در مقابل حق سرخم کنند.

استاد حوزه علمیه قم به تفرقه و جدایی امت‌های اسلامی اشاره کرد و گفت: اگر در صدر اسلام اجازه داده بودند که اهل بیت(ع) زمام امور را به دست ‌بگیرند، امروز امت اسلام ید واحده بود.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) راه مستقیم را پس از خود به همگان نشان داد و رهبر این راه را نیز معرفی کرد، اظهار داشت: اختلافات امروز نتیجه پیروی نکردن از مکتب اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد به نقش رضایت انسان از خداوند متعال در موفقیت اشاره کرد و افزود: اهل بیت(ع) در سبک زندگی خود همواره نسبت به قضای الهی رضایت داشتند؛ امام حسین (ع) این رضایت را در لحظات آخر زندگی خود به نمایش گذاشت.

استاد حوزه علمیه قم شناخت اهل بیت(ع) و پیروی کردن از آن ها را بزرگترین نعمت الهی دانست و ابراز کرد: افتخار ما این است که از کسانی تبعیت می‌کنیم که صاحب نفس مطمئنه بودند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر آیات قرآن در خصوص معاد نازل شده است، ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) یک دین معاد محور آوردند؛ تنها زمانی زندگی انسان ها معنادار می‌شود که معاد را با تمام وجود باور کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان اینکه سستی در اعتقاد به عدم باور نسبت به معاد بر می گردد، گفت: اگر انسان نسبت به معاد اعتقاد درستی نداشته باشد، در مقابل حق جبهه می گیرد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: پهنه آرزوهای دشمنان اهل بیت(ع) به خصوص ظلم کنندگان به حضرت زهرا(س) به قدری گسترده بود که اجازه نمی داد آنها راه حق را پیروی کنند./1350/پ202/ب1

ارسال نظرات