۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۶۷۲۷۲۷
حضرت زهرا در نگاه اجتماعی؛

حجاب اجتماعی و حرم امن الهی

حجاب اجتماعی و حرم امن الهی
حضرت زهرا(س) با داشتن حجاب یک مصلح واقعی اجتماعی بود. حجاب مانع از شیوع فساد و فحشا در جامعه می‌شود. در یک کلام گذشتن از حدود الهی؛ یعنی حمله به بنیان اجتماع.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، شخصیت متعالی حضرت فاطمه‌الزهرا(س) بزرگ‌تر از تحمل قلم‌ها و فهم‌هاست. او به واقع ثابت کرد که اسلام دین تبعیض جنیست‌ها نیست، بلکه اسلام با حفظ حجاب و پوشش، می‌خواهد جامعه را سالم نگه‌دارد. جامعه خط قرمز اسلام است و حدود خداوند برای حفظ جامعه تعیین شده تا جامعه سالم بماند. هرکسی که بخواهد از حدود بگذرد مستحق ابتلاست. حجاب و حفظ پاکدامنی، عفت و حیا یکی از مقولات مهم در حفظ جامعه است.

الگویی فراموش ناشدنی

حضرت زهرا(س) در عین حفظ حیاء و حجاب در دفاع از ولایت به میدان می‌آید و خطبه‌ای را ایراد می‌کند که در تاریخ نظیر این‌گونه خطبه‌ها از خطبای غیرمعصوم وجود ندارد. زندگی حضرت زهرا(س) از همه جوانب، الگویی اکمل و اتم برای دختران و زنان آزاده‌ای است که می‌خواهند مصلح اجتماعی باشند.

حجاب اجتماعی و حرم امن الهی

مصلح اجتماعی بودن؛ نه تأمین کننده منافع حزبی

حضرت زهرا(س) در عین این‌که حق را می‌شناخت به دفاع از آن می‌پرداخت و به فکر منافع حزبی و جناحی نبود؛ بلکه به دنبال منافع دینی و الهی حرکت می‌کرد. وقتی امام زمانش را در بند کرده بودند تا از او به زور بیعت بگیرند، جلوی ظلم ایستاد و کسانی که بعد از این ماجرا منصب خلافت را غصب کردند و برای خود حقوق مخصوصی قائل شدند، دختر پیامبر(ص) را به طرز وحشتناکی به شهادت رساندند.

این الگو در زندگی شخصی خود، در انجام وظایف مادری و همسری خود کوتاهی نکرد و در تربیت به‌قدری سلاله پاکی داشت که امام حسن(ع) و امام حسین(ع) از دامان این مادر متولد شدند. شیطان از همان روز اول در تکاپو بود تا این دامن‌های مادرانه را به نجاسات و کثافات آلوده سازد و جوامع را به حرام زادگی بکشاند.

این تلاش‌های شیطانی حتی توسط تحریف‌گران یهودی، وارد کتاب‌های دینی مانند تورات و انجیل شده است. حقا که برکتی چون حضرت فاطمه و پیامبر در خاندان ابراهیمی و از دامان هاجر و سلب حضرت اسماعیل(ع) به واقع مستحق ستایش و فخر است؛ نه قومی که با حلال شمردن هر کار غلطی برای رسیدن به اهداف شوم باشد و چه بسا تلاش‌هایی که بعد از وفات پیامبر کردند تا خلافت از خاندان حق خارج گردد.

حجاب اجتماعی و حرم امن الهی

اهمیت حفظ حجاب در نگاه حضرت زهرا(س)

یکی از مشهورات تاریخی است که وقتی نابینایی قصد داشت وارد منزل حضرت زهرا(س) شود، ایشان کاملاً پوشیده شدند و وقتی پیامبراکرم(ص) علت این کار را از دختر خود جویا شدند، حضرت زهرا(س) پاسخ داد: «اگر او مرا نمی بیند من او را می بینم، و نیز رایحه و عطر را می بوید و شامه اش سالم است.» رسول خدا(ص) نیز فرمود: گواهی می دهم که تو پاره تن منی.

این میزان از حفظ حجاب باید برای ما الگو و درس باشد. دشمن از راه آلوده ساختن جامعه به فساد و فحشا، تلاش می‌کند نسل‌ها را آلوده و فاسد سازد. شهر قم به عنوان مأمن و حرم امن الهی اهل بیت در جنگ سختی میان فساد و طهارت قرار گرفته. تمرکز دشمن برای ناپاک کردن دامان مادران این شهر و از طرفی بی‌خیالی برخی از مسؤولین که ناخواسته حتی آب به آسیاب فسادآلودگی این شهر می‌ریزند باعث شده بخشی از این حرم امن الهی آلوده شود.

مسؤولان بی‌خیال و حرم آلوده شده!

وقتی یک جوان مؤمن در این حریم امن جرئت عبور از برخی از خیابان‌های شهر قم را نمی‌دهد؛ چون می‌ترسد به این آلودگی مبتلا شود؛ یعنی مسؤولان فرهنگی این شهر کم کاری کرده‌اند. همان‌قدر که برای حجاب خانواده خود سخت‌گیرید برای حجاب مردم سخت‌گیر باشید و حداقل قانون را اجرا کنید! اگر هم سرتان از تأسیس مؤسسات بی‌خروجی برای هدر کردن بودجه کشور خلوت شد فکری کنید و طرحی تازه دراندازید. البته کلکمْ راعٍ وَ کلکمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِیتِهِ.
محمدحسین کتابی
ارسال نظرات