۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۶۷۲۷۳۰

مشهدالرضا سیاه پوش عزای ام ابیها

مشهدالرضا سیاه پوش عزای ام ابیها
خراسان رضوی - مشهدالرضا در شب و روز شهادت حضرت فاطمه(س) سیاه پوش شد و مراسم عزا در نقاط مختلف شهر با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مشهد الرضا با محوریت حرم مطهر رضوی از روزها قبل همزمان با شروع دهه فاطمیه، در عزا و مظلومیت دخت نبی اکرم یکپارچه سیاه پوش شد و در شب و روز شهادت نیز یکپارچه رنگ عزا به خود گرفت.

بنابراین گزارش با وجود شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی، دوستداران اهل بیت(ع) این روز عزا را که از سهمگین ترین عزاهای اهل بیت پیامبر(ص) بر دل اهل بیت و مسلمانان است را به شیوه ای دیگر برگزار کردند چون از این حضرت سکوت را نیاموخته اند و در هر شرایطی بیان مظلومیت و مبارزه با ظلم و انحراف از اسلام را از این بانوی بزرگوار اسلام آموخته و سرلوحه زندگی خود قرار داده اند.

فعالیت در فضای مجازی توسط مذهبیون، مساجد و تکیه ها، دفاتر مراجع و علما و دانشگاهیان و برگزاری روضه و مراسم های مجازی از زمان شیوع کرونا به شکل چشمگیری افزایش یافته است و شب گشته و امروز نیز این نهادهای مردمی و مذهبی با برگزاری مراسم عزاداری در فضای مجازی به اقامه عزا پرداختند و با سخنرانی هایی با حضور علما و فضلا ابعاد مختلف زندگی و سیره حضرت فاطمه(س) را تشریح کردند.

این گزارش می افزاید، کوچه و خیابان های شهر با پرچم های عزا سیاه پوش شده است و دسته های عزا از شب گذشته در خیابان های شهر به عزاداری پرداختند و اعلام کردند که شهر در عزا و مظلومیت بزرگ بانوی اسلام غرق در عزا و ماتم است و این شهر ثامن الحجج(ع) لبیک به ندای مادر دلسوزی می دهد که با فدای جان خود نگذاشت امروز در تاریکی و ظلمت به سر بریم.

شب گذشته مراسم شب شهادت حضرت فاطمه(س) در نقاط مختلف شهر با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد و در حرم رضوی نیز مراسم شب شهادت برگزار شد و حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی به بیان فضائل و ویژگی های حضرت فاطمه(س) پرداخت.

همه ساله در این روز شهادت شاهد برگزاری اجتماع عظیم عزادارن فاطمی در عرصه میدان شهدا و سپس در راهپیمایی از میدان شهدا تا حرم رضوی و عرض تسلیت و عزاداری در محضر ثامن الحجج(ع) بودیم، امسال با رعایت پروتکل های بهداشتی و قرار گرفتن صندلی ها در فاصله اجتماعی مناسب این مراسم برگزار و در پایان تأکید شد که به صورت دسته روی به حرم رضوی مشرف نشوند و به صورت فردی به حرم مطهر مشرف شوند.

در حرم رضوی نیز مراسم عزاداری روز شهادت با خطبه خوانی آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد و در شام شهادت نیز مراسم شام شهادت حضرت فاطمه(س) با مرثیه ثرایی مداحان اهل بیت(ع) و سخنرانی حجت الاسلام رجایی خراسانی، استاد حوزه علمیه در حرم رضوی برگزار خواهد شد./864/پ202/ب1

جواد رستمی
ارسال نظرات