۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۶۷۲۷۳۶
بدرقه لاله‌ها؛

شهدای تازه تفحص شده در اصفهان تشییع و خاکسپاری شدند+عکس

شهدای تازه تفحص شده در اصفهان تشییع و خاکسپاری شدند+عکس
اصفهان - دو شهید نوجوان که به تازگی تفحص شده و به آغوش وطن بازگشتند در شهر شهیدپرور اصفهان بر روی دستان مردم تشییع و در گلستان شهدای اصفهان آرمیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، هنوز هم عطر و بوی شهدا در کوچه و بازار و خیابان‌ها می‌پیچد، هنوز هم لاله‌ها از راه می‌رسند تا در شرایط دشوار و لحظه‌های خاص تلنگری برای بیداری و هشیاری مردم انقلابی و شهیدپرور و شهادت طلب باشند.

همین چند وقت پیش بود که سردار باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیرو‌های مسلح از تفحص 55 شهید دفاع مقدس خبر داد و گفت: این شهیدان عزیز در مناطق عملیاتی مجنون، فکه، شرق دجله و شلمچه تفحص شده اند.

وی خاطرنشان کرد: این شهدا در عملیات‌های کربلای 5، والفجر مقدماتی، خیبر و تکه دشمن در سال‌های 65 و 67 به شهادت رسیده اند.

پیکر مطهر این شهدا ابتدا به اهواز منتقل و پس از آن برای شناسایی به تهران انتقال یافته و پس از آن به شهرهای خود برای عطرافشانی کوچه‌ها و خیابان‌ها و آخرین وداع مردم با فرزندان رشید خود انتقال داده شدند.

شهر اصفهان نیز میزبان دو شهید نوجوان بود که اگرچه مردم بسیاری برای بدرقه آنها آمدند، اما پدر و مادر چشم انتظارشان دیده از جهان فروبسته و با حسرت یک دیدار دیگر از دنیا رفته‌اند و در بهشت فرزندان خود را به آغوش کشیدند.

شهید مهدی شکیبایی فرزند حسین که در ۱۷ سالگی از چزابه به آسمان پرکشید و امروز که بازگشته پدر و مادرش خفته در خاک هستند و شهید عباس نصیری فرزند سعادت که  در ۱۶ سالگی جام شهادت را از چزابه سرکشید و او هم پدر و مادر را در تشییع به همراه نخواهد داشت.

اما مردم اصفهان در عین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اجازه ندادند این دو لاله پرپر تنها مسیر رسیدن به آغوش سرد خاک و مزین کردن آسمان پرستاره اصفهان به وجود مطهر خود را طی کنند، تشییع این دو شهید عزیز پیش از ظهر امروز همزمان با شهادت  مادر شهدا حضرت زهرا(س) در اصفهان انجام شد.

آیت الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان نماز را بر پیکر این دو شهید سعید اقامه کرد و سپس مردم فرزندان خود را تا خانه ابدی‌شان در گلستان شهدای اصفهان با فریاد دادن شعار علیه استکبار جهانی و تأکید بر ادامه داشتن مسیر شهدا و جانفشانی برای میهن اسلامی، انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب بدرقه کردند./1304/پ210/ب1

شهدای گلگون کفن تازه تفحص شده در اصفهان تشییع و خاکسپاری شدندشهدای گلگون کفن تازه تفحص شده در اصفهان تشییع و خاکسپاری شدندشهدای گلگون کفن تازه تفحص شده در اصفهان تشییع و خاکسپاری شدندشهدای گلگون کفن تازه تفحص شده در اصفهان تشییع و خاکسپاری شدندشهدای گلگون کفن تازه تفحص شده در اصفهان تشییع و خاکسپاری شدند

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات