۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۶۷۲۷۳۹

تبیین عظمت جایگاه حضرت فاطمه از سوی آیت الله عابدی

تبیین عظمت جایگاه حضرت فاطمه از سوی آیت الله عابدی
سخنران حرم بانوی کرامت گفت: برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) در حقیقت بیان اعتقادات تشیع است چراکه حضرت نور خداوند است و مصداق حقیقی نور این بانوی بزرگوار است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله احمد عابدی طی سخنانی در حرم مطهر بانوی کرامت که از بستر فضای مجازی و شبکه افق پخش شد، اظهار کرد: حضرت زهرا سلام‌الله علیها با اینکه نه امام و نه پیامبر است اما حجت خداست و در حقیقت حجت خداوند بر حجج الهی است یعنی ائمه معصومین حجت‌های خداوند هستند و حضرت زهرا سلام‌الله علیها حجت خداوند بر این حجج الهی است و اگرچه این بانوی بزرگوار امام نیست اما مقامش شاید بالاتر از امامان معصوم باشد.

استاد حوزه علمیه افزود: بر اساس نظر تشیع حضرت زهرا سلام‌الله علیها از تمامی زنان عالم مقامشان بالاتر است و روایات فراوانی در این خصوص واردشده است.

آیت الله عابدی تأکید کرد: حضرت مریم سیده زنان عالم در زمان خودشان بودند اما طبق روایت حضرت زهرا سلام‌الله علیها سیده زنان عالم از اول تا آخر خلقت عالم هستی هستند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: شناخت حضرت زهرا سلام‌الله علیها در حقیقت شناخت خاندان نبوت و شناخت اهل‌بیت(ع) است.

وی یادآور شد: شناخت نبی خدا در قالب این بانوی بزرگوار است و اگر کسی حضرت زهرا سلام‌الله علیها را خوب بشناسد رابطه نبی خدا با اطرافیان، خویشاوندان، همسران و…را خواهد شناخت.

استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: اگر کسی زندگی حضرت زهرا (س) بررسی نماید به مسئله زیارت قبر مطهر نبی خدا توسط این بانوی بزرگوار خواهد رسید که نشان‌دهنده این است که زیارت قبر مطهر اهل‌بیت(ع) بسیار کار ستودنی است و ارزشمند بودن زیارت را می‌توان از سیره فاطمی استنباط نمود.

وی افزود: وهابیت و آل سعود در ظاهر برای صحابی رسول خدا احترام قائل هستند و سیره صحابه را قبول دارند اما غافل از اینکه حضرت زهرا(س)از همه بیشتر کنار نبی خدا بوده و بهترین و نزدیک‌ترین صحابی رسول خدا بوده و به کنار قبور می‌رفتند و قبر رسول خدا را زیارت می‌نمودند.

آیت الله عابدی تأکید کرد: فاطمه زهرا سلام‌الله علیها بالاترین درجه عصمت را دارد و زمانی که ما می‌خواهیم حضرت زهرا سلام‌الله علیها را مطرح نماییم هدف اصلی  بیان مقام عصمت این بانوی بافضیلت است.

استاد برجسته حوزه علمیه اظهار داشت: وقتی رسول خدا می‌فرماید فاطمه سلام الله علیها پاره تن من است معنایش این است که حضرت زهرا(س) همانند رسول خدا دارای مقام عصمت است.

وی افزود: وقتی روایت بیان می‌کند رضایت این بانوی بزرگوار رضایت خداوند و غضب حضرت غضب خداوند است یعنی داشتن مقام عصمت که این نوع اعتقادات در قالب این روایات بیان‌شده است.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: برگزاری عزاداری شهادت این بانوی بزرگوار در حقیقت بیان اعتقادات تشیع است چراکه حضرت زهرا سلام‌الله نور خداوند است و مصداق حقیقی نور این بانوی بزرگوار است.

وی در پایان گفت: کلام حضرت زهرا(س) کلام خداوند است و نگاهش نگاه الهی و القاب این بانو همه دارای معنای خاصی است چراکه القاب حضرت هرکدام یک اعتقاد و یک باور دینی را بیان می‌کند./998/ت۲۰۳/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمدرضافلاح
Iran, Islamic Republic of
۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
مطالب بیشتری از آیت الله عابدی منتشر نمایید.
1
0
پشت میله های آزادی
United States
۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸
زیبا بود. استفاده کردم.
0
0