۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۶۷۲۹۰۸

«جریان‌شناسی سیاسی در ایران» به چاپ بیست‌ودوم رسید

«جریان‌شناسی سیاسی در ایران» به چاپ بیست‌ودوم رسید
کتاب «جریان‌شناسی سیاسی در ایران» نوشته علی دارابی، توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به چاپ بیست‌ودوم رسید.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، کتاب «جریان‌شناسی سیاسی در ایران» نوشته علی دارابی به‌تازگی توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به چاپ بیست‌ودوم رسیده است.

علی دارابی نویسنده این‌کتاب، استاد ارتباطات دانشگاه، است و این‌کتاب او، اثری پژوهشی درباره جریان‌های سیاسی اسلام‌گرا در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که از این رهگذر، زمینه‌ها و عوامل شکل‌گیری این جریانات را تحلیل کرده است.

تالیف این کتاب ناظر به یکی از مهمترین نیازهای بشر امروز یعنی آگاهی به گذشته است؛ گذشته‌ای که گستره آن از هزاران سال پیش تا سال‌های نه چندان دور و حتی یک دهه قبل را شامل می‌شود چرا که به عقیده صاحب‌نظران، درس‌های تاریخ، همیشه تکرار می‌شوند و پی در پی، از پی هم و در امتداد یکدیگر، آفرینش جریان‌های مهم بشری را به دنبال دارند.

این‌کتاب ۳ فصل اصلی دارد. فصل اول به کلیات و مبانی پژوهش، مفاهیم، ادبیات، پیشینه، پرسش‌ها، فرضیه‌ها و متغیرهای آن اختصاص دارد. در فصل دوم، جریان‌شناسی سیاسی در ایران از ۱۳۲۰ تا ۱۳۵۷ پنج جریان مذهبی یا اسلام‌گرا، ملی‌گرا یا ناسیونالیست، چپ یا مارکسیستی، ترکیبی و التقاطی و بالاخره سلطنت‌طلب با ویژگی‌های هر یک از جریان‌های مذکور حاملان و سخن‌گویان آن‌ها انجام شده و در فصل سوم هم، جریان‌های سیاسی اسلام‌گرا در جمهوری اسلامی ایران بررسی شده‌اند./826/

ارسال نظرات