۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۶۷۲۹۷۱
حجت الاسلام طبرسی خبر داد؛

اجرای رزمایش تهذیب و تربیت در حوزه علمیه مازندران

اجرای رزمایش تهذیب و تربیت در حوزه علمیه مازندران
مازندران - معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از اجرای طرح رزمایش تهذیب و تربیت همزمان با سراسر کشور در مدارس علمیه استان خبر داد.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، از اجرای طرح رزمایش تهذیب و تربیت همزمان با سراسر کشور در مدارس علمیه استان خبر داد.

وی با بیان این که این رزمایش از نهم دی ماه با پیام آیت الله اعرافی در سراسر کشور و تا پایان سال ادامه خواهد داشت، افزود: این طرح با مشارکت 24 مدرسه علمیه استان مازندران در حال برگزاری است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در این رزمایش سراسری، مباحث قرآن و عترت، مشاوره، دروس اخلاق و برنامه های تربیتی مورد توجه جدی قرار می گیرد، ادامه داد: با همکاری مدیران، معاونان تهذیب و همچنین اساتید مدارس علمیه استان ضمن پایش فعالیت های تهذیبی در مدارس، راهکارهای لازم به منظور تقویت این برنامه ها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام طبرسی، برگزاری این رزمایش را فرصت مناسبی برای بررسی نقاط ضعف و قوت در فعالیت های تهذیبی مدارس علمیه استان دانست و خاطرنشان کرد: این طرح فرصت مناسبی را در اختیار مدیران و معاونان مدارس علمیه قرار خواهد داد تا در جهت اصلاح نقاط ضعف و و تقویت نقاط قوت گام بردارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بر اساس تصمیم گرفته، این رزمایش در مناطق آبی و زرد که طلاب در مدارس حضور دارند به صورت حضوری برگزار خواهد شد، تصریح کرد: اما تلاش کردیم اکثر برنامه های مرتبط با این رزمایش را به صورت غیر حضوری دنبال کنیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در ادامه از افتتاح دفتر دارالقرآن حوزه علمیه استان همزمان با رزمایش تهذیب و تربیت در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: برنامه های مرتبط با فعالیت های تهذیبی و تربیتی تا پایان سال در مدارس علمیه استان ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام طبرسی همچنین به تشکیل نخستین جلسه شورای تهذیبی حوزه علمیه استان با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران اشاره کرد و افزود: در این نشست راهکارهای مناسبی برای تقویت فعالیت های تهذیبی و تربیتی در سطح مدارس علمیه استان پیشنهاد و مورد بررسی قرار گرفت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تقویت فعالیت های تهذیبی و تربیتی در سطح مدارس علمیه استان مورد تأکید همه علما و شخصیت های برجسته حوزه علمیه است، تصریح کرد: در حال حاضر نیز یک عزم جدی در میان مدیران و اساتید 24 مدرسه علمیه استان جهت تقویت این فعالیت ها وجود دارد.

وی، ورود به عرصه های تهذیبی را ابزار بسیار مهمی برای رسیدن به کمال روحی و اخلاقی دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر تربیت و پرورش طلاب نخبه و مهذب از جمله اولویت های مراکزحوزوی است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که تعلیم بدون اخلاق و تربیت، عامل رشد و سعادت انسان نخواهد بود، تصریح کرد: طلاب در صورتی به مدارج علمی بالا در حوزه دست خواهند یافت که آراسته به ارزش های ناب اخلاقی باشند./950/ت310/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
خدایش کجای این خبر ارزش خبری داره؟
0
0