۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۶۷۳۰۵۱
حجت الاسلام سعیدی:

آیت الله علوی سبزواری برای حل مشکلات طلاب شخصاً به سراغ آنها می‌رفت

آیت الله علوی سبزواری برای حل مشکلات طلاب شخصاً به سراغ آنها می‌رفت
حجت الاسلام سعیدی گفت: آیت الله علوی سبزواری، طلاب را از عیالات و خانواده امام زمان (عج) می دانست؛ بسیار با طلاب مهربان بود و خود به سراغ طلابی که مشکل داشتند می‌رفت.

حجت الاسلام محمد سعیدی نماینده طلاب سبزوار در مجمع نمایندگان طلاب در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، ضمن تسلیت گفتن به مناسبت ارتحال آیت الله علوی سبزواری گفت: یکی از ویژگی های ایشان ملا بودن و تسلط فقهی و اصولی او بود و جلسات 60 الی 70 ساله ایشان حکایت از درجه علمی آیت الله علوی سبزوراری دارد.

نماینده طلاب در مجمع نمایندگان طلاب اظهار داشت: دومین ویژگی ایشان تهذب و تقیدات او به ارزش های دینی بود و دقیق و پرهیزکار بود. در آشنایی 30 ساله ای که با ایشان داشتم حتی یک غیبت از ایشان نشنیدم و در جلسات هم اگر کسی بنای غیبت داشت و نامی از دیگران برده می شد ایشان مانع می شدند.

وی ابراز داشت: سومین ویژگی که می توان برای آیت الله سبزواری برشمرد اخلاق خوب ایشان و حفظ حرمت دیگران توسط وی بود و در اخلاق خوب و خوشرفتاری سرآمد بود؛ وقتی کسی بر ایشان وارد می شد حتی اگر کودکی بود جلوی پای او می ایستاد و تا طرف مقابل نمی نشست ایشان هم جلوس نمی کرد و وقتی مهمان می نشست ایشان از نو برای احترام به طرف مقابل بلند می شدند.

حجت الاسلام سعیدی بیان داشت: درب خانه ایشان به روی همه باز بود و فقیر و غنی در منزل ایشان حضور پیدا می کردند و حرف های خود را به ایشان منتقل می کردند؛ از 8 و 9 شب تا نیمه شب این جلسات ادامه پیدا می کرد و حتی در شب های ماه رمضان ایشان نمی خوابیدند و تا سحر بیدار بودند.

نماینده طلاب در سبزوار در مجمع نمایندگان گفت: آیت الله علوی سبزواری نسبت به طلاب عنایت ویژه ای داشتند و طلاب را از عیالات و خانواده امام زمان (عج) می دانستند و معتقد بودند که هرچقدر به طلاب خدمت شود موجبات خوشحالی حضرت ولی عصر(عج) بیشتر فراهم می شود؛ علی رغم داشتن مخالفان به طلاب هر سه استان خراسان شهریه می دادند و بسیار با طلاب مهربان بودند و خود به سراغ طلابی که مشکل داشتند می رفت.

وی اظهار داشت: ایشان از همه مراجع وکالت تامه داشتند و در رحلت ایشان همه مراجع و به خصوص رهبر معظم انقلاب پیام تسلیت صادر کردند که وجه مشترک همه این پیام ها این بود که ایشان مهربان به تمام معنا، پارسای به تمام معنا و در جریان انجام مسائل شرعی اهل رعایت به تمام معناست./1399/ت302/ف

ارسال نظرات