۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۶۷۳۰۷۸

«من زنده هستم» ترند شد

«من زنده هستم» ترند شد
هشتگ من زنده هستم ترند اول توییتر شد. این هشتگ به دفاع از حق حیات جنین‌هایی می‌پردازد که بی‌رحمانه در میان خودخواهی‌های انسان غربی کشته می‌شوند.
به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، هشتگ «من زنده هستم»، ترند اول توئیتر شد. این هشتگ، به دفاع از حق حیات جنین‌های بی‌دفاع و حمایت از مادران در برابر فشار‌های ناروا نسبت به اسقاط و قتل جنین پرداخته است. یکی از نکات پرتکرار در میان این هشتگ ها،   آمار بسیار بالای سقط جنین در ایران و جهان، این چالش را به بزرگ‌ترین فاجعه‌های انسانی تبدیل کرده است.

یکی از پدیده‌های جهان امروز ما، افزایش سقط جنین عمدی است. در حال حاضر هر ساله در جهان حدود ۴۵ میلیون جنین سقط می‌شود. تعداد اسقاط و قتل جنین در ایران از ۲۵۰ هزار تا ۸۰۰ هزار  در سال تخمین زده شده است که فقط حدود ۱۰ هزار مورد آن در سال قانونی است. به عبارت دیگر، در ایران در هر روز حدود ۱۰۰۰ جنین یعنی در هر دو دقیقه و چند ثانیه یک جنین سقط می‌شود و به قتل می‌رسد. بنابر اظهار نظر کارشناسان، عموم جنین‌های به قتل رسیده، در چارچوب خانواده و به صورت مشروع، منعقد شده است.

با توجه به آمار بالایی که نسبت به سقط عمدی جنین در جهان و ایران وجود دارد، می‌توان گفت سقط جنین یکی از بزرگ‌ترین فجایع انسانی است که بشریت با آن مواجه است. در عموم پژوهش‌های انجام شده، ساده انگاری جامعه نسبت به سقط و دید منفی نسبت به تعداد فرزندان، عامل اصلی این عمل غیرانسانی بوده است، با توجه به چالش‌های پزشکی، روانی، فرهنگی، اخلاقی، حقوقی و ... که در زمینه قتل جنین وجود دارد، ضروری است نسبت به وضعیت و راهکار‌های کاهش این فاجعه بزرگ انسانی، آگاه‌سازی صورت پذیرد.

در روز‌های اخیر، هشتگ #من_زنده_هستم در توئیتر و فضای مجازی داغ شده است؛ این هشتگ در روز ۲۵ دی ماه، با بیش از ۸ هزار توئیت، ترند اول توئیتر در ایران شد.

این هشتگ به دفاع از حق حیات جنین‌های بی دفاع، بررسی آسیب‌های پزشکی و روانی سقط جنین برای مادران، بررسی چالش‌های فرهنگی و اجتماعی در دفاع از مادر و جنین می‌پردازد؛ در ادامه به برخی از واکنش‌های کاربران در این مقوله اشاره شده است:

برخی کاربران با مقایسه آمار فوتی‌های کرونا و آمار قتل جنین، از بی‌تفاوتی جامعه نسبت به سلب حق حیات از جنین‌های بی دفاع انتقاد کرده‌اند. برخی دیگر از کاربران با بیان اینکه جنین نیز انسان است و تفاوتی بین انسان درون و بیرون رحم در انسانیت وجود ندارد، زندگی کردن را حق هر انسان دانسته‌اند. برخی کاربران، آسیب‌های پزشکی و روانی سقط جنین برای مادران و چالش‌هایی که زندگی آن‌ها را تحت الشعاع قرار می‌دهد را مورد توجه قرار داده‌اند.
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
درود بر شما
0
0