۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۶۷۳۳۰۲
در وبیناری علمی بررسی شد؛

خوانشی از سیره علمی و عملی علامه مصباح یزدی

خوانشی از سیره علمی و عملی علامه مصباح یزدی
وبینار علمی «خوانشی از سیره علمی و عملی علامه مصباح یزدی (ره)» با همت معاونت پژوهشی دانشگاه باقرالعلوم(ع) و با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، وبینار علمی «خوانشی از سیره علمی و عملی علامه مصباح یزدی (ره)» با ارائه حجت الاسلام ابوترابی، حجت الاسلام شبان نیا و حجت الاسلام مریجی رییس دانشگاه باقرالعلوم (ع) به همت معاونت پژوهشی دانشگاه باقرالعلوم(ع) و با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم دوشنبه شب برگزار شد.

حجت الاسلام مریجی رییس دانشگاه باقرالعلوم (ع) در این جلسه با اشاره به دین مداری علامه مصباح یزدی گفت: آیت الله مصباح یزدی دین ملاک بود و برای اینکه دین خدا تبیلغ شود خود درگیر کار شدند و از هجمه ها نهراسیدند و از هرچه داشتند برای دین مایه گذاشتند.

حجت الاسلام ابوترابی نیز اظهار داشت: علامه در پاسخ به شبهات از ابتدا وارد آیات و روایات نمی شدند چون اکثر این شبهات عقلی است و از سوی دیگر ساده سازی پاسخ ها از شیوه های عملی ایشان بود و از پاسخ های پیچیده به شبهات پرهیز می کردند.

حجت الاسلام شبان نیا نیز با اشاره به منظومه فکری علامه گفت: لازم است از منظومه فکری علامه پا را فراتر گذاشته و به منظومه حیات ایشان بپردازیم و همه ما باید در زندگی منظومه ای برای حیات خود داشته باشیم.

وی افزود: در منظومه فکری، آثار و عمل ایشان یک نقطه ثقل وجود دارد و آن باور به توحید است و هر جای زندگی ایشان رنگی از توحید مشاهده می شود.

وی افزود: ایشان با توهین ها عقب نمی نشستند بلکه تلاش ایشان برای پاسخ و روشنگری طرف مقابل را مجاب می کرد تا در مقابل منطق ایشان عقب نشینی کند./۱۳۹۹/پ۲۰۳/ف

ارسال نظرات