۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۶۷۳۳۷۰
در نشست خبری؛

ویژه برنامه‌های مختلف رادیو معارف در دهه فجر امسال تشریح شد

ویژه برنامه‌های مختلف رادیو معارف در دهه فجر امسال تشریح شد
کایاونی با بیان اینکه شرح بیانیه گام دوم در دستور کار رادیو معارف قرار گرفته است، گفت: بیش از ۲۵ عنوان برنامه در ۲۱۳ قسمت در دهه فجر امسال از رادیو معارف پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مسعود کاویانی، مدیر رادیو معارف، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به شرح ویژه برنامه های رادیو معارف در دهه فجر امسال پرداخت و گفت: بعد از گذشت چهل و دو سال هنوز برکات و دستاوردهای انقلاب به درستی برای مردم و نسل جوان تبیین نشده است و بسیاری از مردم با این مسائل آشنایی ندارند.

مدیر رادیو معارف بیان کرد: فساد و پلشتی های رژیم شاهنشاهی و همچنین بی‌عرضگی‌های پادشاهان قاجار، بسیار کمرنگ در رسانه ها و میان مردم مطرح شده است و باید با روشنگری و شفافیت و همچنین با روش های نوین برنامه سازی رسانه ای این مسائل را در جامعه به درستی مطرح و تببین کنیم.

کاویانی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران با بهره گیری از آموزه های قرآنی و عترت، نه بزرگی به فرهنگ غربی ستم و ذلت بوده و همچنین بلی بزرگ و تأیید خودباوری و استقلال نظام بوده است. در قرن بیستیم انقلاب های متعددی در جهان رخ داد؛ اما انقلاب اسلامی ایران از خاص ترین و ویژه ترین انقلاب‌های جهان است.

مدیر رادیو معارف بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران روش و شیوه نوین حکومت داری مبتنی بر هدایت ولایت فقیه، اقتدار الهی و اقتدار مردمی را به جهان معرفی کرد و بعد از چهل و دو سال همان شعارها و آرمان و ارزش‌ها اوائل انقلاب اسلامی را دنبال می کند و هیچ گاه از آنها کوتاه نیامده است.

وی با اشاره به ویژه برنامه های مختلف رادیو معارف در دهه فجر امسال گفت: امسال محور برنامه های رادیو معارف در دهه فجر با محور استقلال و بحث کارآمدی نظام اسلامی ایران به مثابه حکمرانی خوب در عرصه داخلی و خارجی ارائه می شود.

کاویانی با بیان اینکه استقلال به عنوان کالای معنوی صادراتی ایران به جهان معرفی شده است، گفت: برخی کشورهای با الگوگیری از انقلاب ایران به صورت مستقلانه و بدون توجه به تهدیدات آمریکا برای خود تصمیم گیری می کنند.

وی با بیان اینکه بیش از 25 عنوان برنامه در 213 قسمت و 94 ساعت با روش‌ها و ساختارهای متفاوت در دهه فجر امسال در رادیو معارف ارائه می شود، گفت: این برنامه های به صورت مجله‌ای، مسابقه‌ای و ساختار محور و گفت‌وگویی ویژه خبری به مسأله استقلال و کارآمدی نظام می پردازند.

کاویانی با بیان اینکه تبیین و شرح بیانیه گام دوم در دستور کار رادیو معارف قرار گرفته است، گفت: ویژه برنامه عطر بهاران به صورت زنده در دهه فجر رادیو معارف پخش می شود و در این برنامه بیانیه گام دوم انقلاب با نگاه کارکرد نظام و استقلال نظام اسلامی در منطقه و همچنین فساد و ستم رژیم شاهنشاهی بررسی می شود و آیات مسعود خمینی، خاتمی، اعرافی و حجت الاسلام والمسلمین لک زایی کاشناسان این برنامه را تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از شخصیت ها و چهره های ماندگاری را به یادگار گذاشته است، گفت: در برنامه افلاکیان به معرفی و سیره زندگی آیت الله بهشتی، آیت الله مطهری، آیت الله مفتح آیت الله مدنی و همچنین مرحوم آیت الله خزعلی، آیت الله طالقانی، آیت الله ربانی شیرازی و آیت الله محمد مؤمن پرداخته می شود.

مدیر رادیو معاف ابراز داشت: برنامه مسابقه یار مهربان نیز ویژه برنامه دهه فجر است که در بهمن ماه امسال رمان های اسماعیل، گرگ سالی و ارتداد در این برنامه مطرح و در فضای مجازی به مسابقه گذاشته می شود.

کاویانی با بیان اینکه در دهه فجر امسال در برنامه نقد و نظر رادیو معارف، مبانی نظری و اعتقادی ایت الله مصباح یزدی بررسی می شود، افزود: کارشناسان این برنامه حجج اسلام علی مصباح یزدی، امیدی و نوروزی از دانش آموختگان مؤسسه امام خمینی(ره) هستند.

مدیر رادیو معارف اظهار داشت: برنامه روایت کتاب بر اساس کتاب هفت و سیزده دقیقه که به بررسی ترورها در اوایل انقلاب با رویکرد روایی نمایشی ارائه و پخش می شود و همچنین برنامه باغ تماشا با محوریت زندگی و مبارزات سرلشکر شهید ولی الله فلاحی می پردازد.

کاویانی بیان کرد: ویژه برنامه خط پایان بر اساس و محور گام دوم انقلاب به بحث عزتمندی انقلاب و نظام اسلامی و مصادیق ذلت و سرکوبی در دوران ستم شاهی به صورت مستند می پردازد.

مدیر رادیو معارف اظهار داشت: در برنامه حدیث آفتاب سخنرانی ابتدای انقلاب امام راحل(ره) پخش می شود و همچنین شعر انقلاب به ویژگی شعرها و سرودهای انقلابی می پردازد./998/پ202/ف                                                                  

ارسال نظرات