۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۶۷۳۳۷۶
نماینده مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد؛

نقش حضرت ام البنین در ترویج فرهنگ کربلا

نقش حضرت ام البنین در ترویج فرهنگ کربلا
اصفهان - آیت الله مهدوی گفت: حضرت ام البنین(س) مادری نمونه برای فرزندان خود بودند و با گریه‌های خود در بقیع مانع تحریف و فراموشی واقعه کربلا شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، در درس گفتاری مجازی به مناسبت سالروز وفات حضرت ام البنین(س) با اشاره به اینکه سیزدهم جمادی الثانی منسوب است به وفات ایشان، گفت: حضرت ام البنین(س) مادر گرامی حضرت ابالفضل العباس(ع) هستند و به همین مناسبت این روز را به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا هم نامیده‌اند.

حضرت آیت الله مهدوی حضرت ام البنین(س) را مادری وفادار توصیف کرد و افزود: ایشان نه تنها برای حضرت عباس(ع) و دیگر فرزندان خود یک مادر نمونه بودند بلکه برای حسنین و حضرت زینب(ع)  نیز مادری نمونه بودند، چرا که وقتی به خانه امام علی(ع) آمدند درخواست کردند به من دیگر کسی فاطمه نگوید چون نام ایشان فاطمه بود و معتقد بودند اگر ایشان را فاطمه صدا بزنند فرزندان حضرت زهرا(س) ناراحت می‌شوند.

وی با بیان اینکه حضرت ام البنین(س) را با لقب صدا می‌زدند، اظهار کرد: ایشان به بهترین نحو برای فرزندان حضرت زهرا(س) مادری کردند و فرزندانی به دنیا آوردند که حقیقتا آن ماه بین همه فرزندان ایشان حضرت ابالفضل العباس(ع) هستند و همه فرزندان ایشان فدایی امام حسین(ع) بودند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به مجاهدت‌ها و تلاش‌های مستمر حضرت ام البنین(س) برای تربیت فرزندانی فدایی ولایت و رهرو مسیر امامت و ولایت، تصریح کرد: زمانی که خبر شهادت فرزندان ایشان به مدینه رسید، حضرت ام البنین(س) به زیر تابش آفتاب در بقیع می‌رفتند و گریه می‌کردند.

آیت الله مهدوی ادامه داد: حضرت ام البنین(س) ساعتها گریه می‌کردند و همه سالها شاهد گریه های این مادر داغدیده بودند، گریه های ایشان برای این بود که آرمان شهدا را از این طریق حفظ و به نسلهای بعدی منتقل کنند و اجازه ندهند دشمنان جریان کربلا را تحریف و از اذهان مردم پاک کنند و ایشان در این خصوص نقش بسزایی داشتند.

وی تجلیل از شهدا و تعظیم مقام شهدا را راهی برای گرامیداشت مقام شهدا ذکر کرد و گفت: تجلیل از شهدا و گرامیداشت ایشان راهی اثرگذار برای ادامه دادن مسیر شهدا و استمرار فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است و باید در این زمینه از حضرت ام البنین(س) الگو برداری کنیم./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات