۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۹
کد خبر: ۶۷۳۳۹۲
محمدصادق کوشکی در گفت‌وگو با رسا:

تفکر تقی‌زاده غیرقابل درمان است

تفکر تقی‌زاده غیرقابل درمان است
استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با اشاره به تقی‌زاده‌های امروزی گفت: انقدر آمریکا در چشمشان بزرگ است که اغتشاشات آن را توجیه کرده و آمار تلفات کرونای آن را قبول ندارند.

دکتر محمدصادق کوشکی، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، ضمن اشاره به افراد خودباخته در تاریخ ایران که مصداق بارز آن تقی‌زاده است، گفت: در مواجهه دویست ساله ما با غرب یک عده بودند که درک درستی از جامعه ایرانی نداشتند و از توانمندی‌های فرهنگی ایران و اسلام بی اطلاع بودند؛ همین امر باعث شده بود این افراد، بی‌ریشه بشوند و در خلاء زندگی کنند.

وی با اشاره به ویژگی رفتاری افراد خودباخته در مقابل غرب اظهار داشت: افرادی که ریشه نداشتند، شیفتگی دیوانه‌واری به غرب پیدا کردند و این خودباختگی باعث شد آنها به این نتیجه برسند که راه نجات جامعه ایران از مشکلات، قطع کامل تعلق مردم با فرهنگ ایرانی_اسلامی است و باید فرهنگ غرب را وارد کنیم.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: ویژگی‌هایی که عرض کردم برای گذشته نیست بلکه از زمان فتحعلیشاه شروع شده و تاکنون ادامه دارد؛ امروز هم ما انسان‌هایی را داریم که داشته‌های خودی را نمی‌شناسند و درکی نسبت به توانمندی‌های خود ندارند، درنتیجه افراد سست عنصری هستند.

وی همچنین ادامه داد: در چند ماه اخیر که آمریکا دچار درگیری‌هایی شده و وقتی خبر این درگیری‌ها را به آنها می‌دهیم در صدد توجیه اغتشاشات بر می‌آیند و باز هم از شکوه آمریکا می‌گویند؛ حتی از آمار مرگ و میرهای کرونا هم که برای آنها صحبت می‌کنیم، نمی‌پذیرند.

کوشکی ضمن بیان اینکه افراد غرب‌زده گام‌های مثبت داخل را نمی‌بینند اذعان داشت: هرگاه خبری از پیشرفت‌های هسته‌ای و موشکی ما به گوش این افراد می‌رسید آن را انکار می‌کردند یا آن را بسیار مختصر می‌خواندند، بعد از اینکه سازمان‌های بین‌المللی به توانمندی‌های ما اذعان کردند، می‌گفتند اصلا دنیای امروز دنیای موشک‌ها نیست و شما زبان دنیا را بلد نیستید.

وی در پایان با بیان اینکه این بیماری فکری، قابل علاج نیست خاطرنشان کرد: این خود کم بینی به جایی می‌رسد که مقام رسمی کشور ما در حضور مطبوعات می گوید آمریکا با فشار دادن یک دکمه می‌تواند تمام توانایی دفاعی ما را در نصف روز نابود کند؛ این تقی زاده‌های امروزی دچار خودتحقیری شدید هستند و علاجی هم ندارند.

ارسال نظرات