۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۶۷۳۴۰۳
مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی:

اهتمام نسبت به خانواده شهدا تأکید همیشگی رهبری است

اهتمام نسبت به خانواده شهدا تأکید همیشگی رهبری است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام آزموده گفت: یکی از توصیه‌های رهبری در حکم انتصاب نماینده جدید ولی‌فقیه در خراسان شمالی تأکید به اهتمام ویژه نسبت به خانواده‌های شهدا بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی، امروز در نشست با ائمه جمعه استان، با گرامیداشت سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س)، روز تکریم مادران و همسران شهدا، به تبیین اهمیت تکریم خانواده‌های شهدا پرداخت.

وی افزود: یکی از توصیه‌های مقام معظم رهبری در حکم انتصاب نماینده جدید ولی‌فقیه در استان تأکید به اهتمام ویژه نسبت به خانواده‌های شهدا بود.

حجت‌الاسلام آزموده در ادامه با اشاره به عظمت حضرت ام‌البنین (س)، اظهار کرد: ام‌البنین (س) همواره فرزندان فاطمه (س) را از جان خویش گرامی‌تر و عزیزتر می‌دانست و به آنان خالصانه احترام می‌گذاشت. ازاین‌رو نزد اهل‌بیت (ع) که سرچشمه‌های کرامت و فضیلت‌اند، مقامی بلند و ستودنی دارد و آن حضرات همواره حق مادری ایشان را به‌جا آورده و پاس خدمت‌هایش را نگه داشته‌اند.

وی افزود: بزرگ‌ترین نمود ادب او در برابر امام علی و فاطمه و فرزندان معصوم آنان (ع) است. هنگامی که به خانه امام علی (ع) قدم نهاد، خود را نه به‌عنوان جانشین حضرت فاطمه (س) بلکه به‌عنوان خادم فرزندان آن حضرت می‌دانست. با آنان به ادب رفتار می‌کرد و آن‌ها را گرامی می‌داشت.

حجت‌الاسلام آزموده با بیان اینکه حضرت ام‌البنین (س) ذوب در خورشید ولایت بود، اضافه کرد: عشق و محبت به ولایت با جان او آمیخته بود، او امام علی (ع) را نه‌تنها به‌عنوان همسر بلکه به‌عنوان برادر رسول خدا (ص) و حجت خدا در میان مردم می‌دید و با همین دید و منظر به فرزندان معصوم او می‌نگریست.

وی افزود: این بانوی بزرگوار هنگام وداع با پسرانش وقتی که همراه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به‌سوی مکه و کربلا حرکت می‌کردند، با روی باز آنان را بدرقه کرد. پاسداری از وجود امام حسین (ع) را به آنان سفارش فرمود و فداکاری در راه آن حضرت را به آنان گوشزد کرد.

حجت‌الاسلام آزموده اضافه کرد: وقتی بشیر خبر شهادت شهیدان کربلا را آورد، ایشان نخست نه از فرزندانش، بلکه از امام حسین (ع) پرسید و سراغ آن حضرت را گرفت و گفت: فرزندانم فدای حسین (ع) باد که این چیزی جز ولایت‌پذیری و محبت و ایمان و ذوبِ در ولایت نیست.

وی اظهار کرد: آن بانوی بزرگوار پس از حادثه جان‌سوز کربلا، رسالت سیاسی و اجتماعی خویش را در زنده نگه داشتن حماسه جاویدان عاشورای حسینی به زیباترین شکل ممکن به انجام رسانید./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات