۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۶۷۳۴۶۰
نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان:

خانواده شهدا الگوی جامعه هستند

خانواده شهدا الگوی جامعه هستند
لرستان - حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی از خانواده شهدا به عنوان الگو در جامعه یاد کرد و گفت: امروز با بصیرت و ولایتمداری راه شهدا ادامه یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، ظهر امروز در مراسم تجلیل از 14 خانواده شهدا که در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، با بیان اینکه سالروز رحلت ام‌البنین(س) با عنوان تکریم مادران و همسران شهدا نام‌گذاری شده است، گفت: ام‌البنین(س) از خانواده‌ای شجاع، اهل فرهنگ بودند و در فضیلت ایشان همین بس که لیاقت همسری امام علی(ع) را پیدا کرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه بعد از شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، حضرت ام‌البنین (س) فرزندان آن حضرت را بر فرزندان خود ترجیح می‌دادند، افزود: ویژگی دیگر حضرت ام‌البنین (س) علاوه بر محب اهل‌بیت(ع) بودن که خود فضیلتی ارزشمند است این است که این بانوی مکرمه از چنان مکرمتی برخوردار است که مادر حضرت ابوالفضل(ع) می‌شود که دارای توجه و احترام خاصی در نزد مسلمانان و آزادگان و علمدار کربلا است.

وی بصیرت، ولایتمدادی و دفاع از امام زمان خود را ویژگی حضرت ام‌البنین دانست و با اشاره به اینکه تمام فرزندان ام‌البنین در کربلا به شهادت رسیدند، خاطرنشان کرد: زمانی بشیر، خبر از حوادث کربلا می‌آورد، ام‌البنین(س) قبل از اینکه جویای احوالات ابوالفضل العباس(ع) و دیگر فرزندانش که در کربلا حضور داشتند، شود، از احوالات امام حسین(ع) جویا می‌شد و این اوج ارادت این بانوی بزرگ اسلام به ذریه پیامبر اکرم(ص) است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بر ادامه دادن مسیر حق و عدم ترس در ادامه مسیر تأکید کرد و گفت: در قضایای بدر و احد بخشی از مسلمانان هم شهید می‌ شدند که آیه و گمان نبرید که آنانی که در راه خدا کشته شده‌اند، مرده‌اند، بلکه آنان زنده‌اند و نزد خدا روزی می‌خورند، نازل شد.

وی با بیان اینکه که شهدا، با خدا معامله کردند و از این معامله سود معنوی بردند، عنوان داشت: شهدا به دنیای پرمشقت و پررنج دل نبستند و با خدا معامله کردند، در نزد خدا روزی می‌خورند و در بهشتی که همه چیز در اختیار آنان است، هستند

امام جمعه خرم آباد خاطرنشان کرد: ما برای شهدا گریه می‌کنیم اما آنان در نزد خدا در نعمت بوده و از شهادت و معامله جان خود در راه خدا راضی، خشنود و دلشاد هستند./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات