۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۶۷۳۵۳۹

استقبال از حضور طلاب در مباحث مشاوره ای طرح تحکیم خانواده

استقبال از حضور طلاب در مباحث مشاوره ای طرح تحکیم خانواده
خوزستان - اعضای طرح تحکیم و تعالی خانواده، با مدیر حوزه علمیه خوزستان دیدار و در رابطه با اهداف، مدت زمان و اثرات طرح به گفت و گو پرداختند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اعضای طرح تحکیم و تعالی خانواده، با مدیر حوزه علمیه خوزستان دیدار و در رابطه با اهداف، مدت زمان و اثرات طرح به گفتگو پرداختند.

در این دیداردکتر مرویان حسینی، مشاور مسؤولیت اجتماعی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، با اشاره به فعالیت کارگروه اخلاق و تربیت در طرح عنوان داشت: محتوای پاورپوینت‌ها و مطالب طرح را حوزه علمیه می‌تواند تأمین کند، تحلیل وضعیت جامعه شناختی استان خوزستان در طرح بسیار در خور توجه است که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی با بیان اینکه در هر پروژه‌ای پیوست اطلاع رسانی لحاظ شده است، عنوان داشت: در پنج پروژه، اثربخشی و میزان رسیدن به اهداف ارزیابی می‌شود تا از این طریق آسیب ها، شناسایی و فرادست‌ها را برای تکرار طرح‌ها متقاعد کنیم.

 مشاور مسؤولیت اجتماعی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیان اینکه برنامه ریزی‌ها باید متناسب با استان و شهر ماهشهر باشد، اضافه کرد: در کارگروه که عناصری از مدیران، فعالان و برنامه ریزان شهری حضور دارند، تلاش شده تا برنامه‌ها متناسب با فضای شهری تنظیم شوند که در این باره جلسه‌های پیوسته برگزار شده است.

دکتر مرویان با بیان اینکه جلسات منفصلی با مدرسان طرح برگزار شده است، بیان داشت: در آغاز کار تلاش کردیم تا با برخی اساتید دانشگاه شهید چمران ارتباط برقرار شود، ارتباط حاصل شد، اما ادامه دار نبود.

وی عنوان داشت: طرح تحکیم و تعالی خانواده از لحاظ اجرا، جزئیات بسیاری دارد، اما باید بازنگری‌ها و تطبیق‌هایی صورت بگیرد و واحد مطالعات و برنامه ریزی و تحقیق و توسعه راه اندازی کنیم که امکان اجرای آن در اهواز یا ماهشهر، شدنی است.

مشاور مسؤولیت اجتماعی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ابراز تمایل به برگزاری مطالعات طرح در حوزه گفت:  در بخش‌های مدیریتی حوزه می‌توان جلسه‌های ارزیابی، مطالعاتی و بررسی برنامه‌های طرح را برگزار کرد.

وی تصریح کرد: طلاب فارغ التحصیل مشاوره اسلامی می‌توانند بخش مشاوره‌ای را در دست بگیرند اکنون هم اگر آمادگی دارند، می‌توانیم از اندوخته هایشان برای طرح بهره‌مند شویم.

همچنین دکتر بشکار، اظهارداشت: طرح تحکیم و تعالی خانواده، بستر وسیعی را درگیر کرده و جامعه مخاطب عامی که شاید به شکل‌های مختلف امکان دسترسی به چنین خدماتی نداشتند را در بر گرفته است.

دکتر بشکار با بیان اینکه زمینه همه آسیب‌های امنیتی، سیاسی و عقیدتی به آسیب‌های اجتماعی باز می‌گردد، خاطرنشان کرد: باید برنامه‌ای تعریف شود و تا عمق جامعه مخاطب نفوذ کند، برنامه‌ای که بصورت واقعی پاسخگوی نیاز‌ها باشد که چنین مسأله‌ای به همت مجموعه پتروشیمی، حوزه علمیه شهرستان و دکتر مرویان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه پتانسیل بسیار خوبی در زمینه ارائه خدمات دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه طلاب جوانی در دانشگاه و حوزه، رشته‌های مرتبط به مشاوره و روانشناسی را خوانده اند، این فرصت برای حوزه فراهم شده تا تولید محتوا و منابع انسانی برای پاسخگویی به نیاز‌های جامعه را در دستور کار قرار بدهد.

دکتر بشکار با بیان اینکه طرح تحکیم و تعالی خانواده بسیار ارزشمند و نیازمند همراهی نهاد‌های گوناگون است، بیان داشت: موانع بسیاری در راه اجرای طرح هستند که برخی طبیعی می‌باشند، اما برخی دیگر نگرشی هستند که در این باره جامعه، مسؤولان و متولیان امر و مخاطبان طرح بپذیرند کار دلسوزانه برای شان طراحی شده است.

وی گفت: طرح برای ثمردهی و رسیدن به اهداف خواسته شده نیازمند توجه، پشتیبانی و حمایت است.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین خوشبین، مسؤول امور فرهنگی شرکت راه آوران فنون پتروشیمی در دیدار با مدیر حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به اینکه استقبال خوبی از طرح تحکیم شده و سه هزار و ۳۰۰ نفر در آن مشغول فراگیری هستند، اظهارداشت: اساتید حاضر در طرح به غیر از تدریس، بصورت جهادی به ارائه مشاوره می‌پردازند، البته واحد مشاوره تاکنون راه اندازی نشده است.

وی با بیان اینکه واحد مشاوره تاکنون در طرح راه اندازی نشده است، گفت: اساتید بدون چشمداشت مالی به مشاوره و تدریس می‌پردازند؛ از سوی دیگر هماهنگی بسیار خوبی از سوی ائمه جمعه و مدیران حوزه‌های خواهران و برادران آبادان و ماهشهر برای ارتقای طرح صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین خوشبین با بیان اینکه چهار کانون متعلق به حوزه شهرستان در طرح فعال هستند، خاطرنشان کرد: در طرح تحکیم و تعالی تلاش شده تا از اساتید برتر در راستای توانمندی سازی حوزه علمیه استفاده شود.

مسؤول امور فرهنگی شرکت راه آوران فنون پتروشیمی با بیان اینکه از مسؤولان استانی و شهرستان خواهان یاری هستیم، عنوان داشت: به دنبال آن هستیم که فرآیند رو به نزول ازدواج و فرزندپروری را به یک حدی برسانیم و شاهد رشد مجدد باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین خوشبین با بیان اینکه ۳۵ طلبه به عنوان همیار در طرح مشارکت دارند، عنوان داشت: حضور طلاب مایه افتخار است و مساعدت‌های مدیریت حوزه علمیه استان، انکارناشدنی است.

در پایان حجت الاسلام والمسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی، زیربنایی‌ترین کار‌ها برای جامعه و در همه امور امنیتی، سیاسی و اجتماعی دخیل است، خاطرنشان کرد: متاسفانه فعالیت‌های فرهنگی کمتر مورد توجه قرار گرفتند، آتش به اختیار گویای ناراحتی رهبر انقلاب از عدم توجه به کار‌های فرهنگی است.

حجت الاسلام والمسلمین بهرام پور با بیان اینکه ایران اظهارداشت: آسیب‌های فرهنگی در حوزه دین و اجتماع بخاطر کنش‌هایی که از بیرون برای مبارزه با نظام اسلامی وارد شده، بسیار زیاد است و هر حرکتی برای رفع چنین آسیب‌هایی صورت گیرد در خور تقدیر است.

مدیر حوزه علمیه خوزستان عنوان داشت: نهادینه سازی مسائل با موضوعات علمی، تأثیر گذاری بیشتری خواهد داشت و از متولیان برگزاری طرح که احساس ورود به مقوله فرهنگ را کردند، بی نهایت تشکر دارم.

وی گفت: وظیفه خود می‌دانیم به هر کسی که برای حل معضلات استان گام بردارد، کمک کنیم و علی رغم کمی امکانات همراه متولیان طرح تحکیم و تعالی خانواده خواهیم بود.

مدیر حوزه علمیه خوزستان بیان داشت: چنین طرحی مطالعات همزمان می‌خواهد و سعی شود تا از روزمرگی مطالب جلوگیری گردد و در این باره کارگروهی برای مطالعات همزمان تشکیل گردد و براساس معیار‌های استان اجرا شود. /۹۴۵۴/
ارسال نظرات