۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۶۷۳۷۶۹

نامه یک ناشر به رهبر انقلاب درباره تصویرگری کتاب‌های کودک+متن نامه

نامه یک ناشر به رهبر انقلاب درباره تصویرگری کتاب‌های کودک+متن نامه
مدیر انتشارات طلایی نامه‌ای با عنوان «تأملی در تصویرسازی کتاب‌های دینی برای کودکان و نوجوانان و نقش تصویرسازی در تولید علم» تقدیم رهبر معظم انقلاب کرد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، کاظم طلایی، مدیر انتشارات طلایی در گفت‌وگویی به دیدار سال گذشته جمعی از نویسندگان، تصویرگران و ناشران کودک و نوجوان با رهبر انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: یک سال پیش به اتفاق ۲۵ نویسنده کودک و نوجوان، تصویرگر و اهالی قلم نشر کودک و نوجوان خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم.

وی ادامه داد: در آن جلسه هر یک از حاضران بحث و نکاتی را در حوزه کودک و نوجوان و نشر این حوزه مطرح کرد. من نیز پیرامون مشکلات تصویرسازی دینی در کتب کودک و نوجوان مواردی را مطرح کردم. اینکه چگونه می‌شود کتاب‌های کودک را با تصاویری از معصومین آراست که برای بچه‌ها قابل درک و استفاده باشد.

این ناشر خاطرنشان کرد: قانون‌های نانوشته‌ای برای کتاب‌های دینی ما هست که اجازه نمی‌دهد تصویر ائمه و معصومین و پیامبران را به تصویر بکشیم، هرچند با نقاب زدن و نورانی کردن چهره این بزرگان داستان‌ها را به تصویر می‌کشیم، اما کودکان با تصاویر ارتباط برقرار نمی‌کنند.

به گفته وی، خیلی از داستان‌هایی که با موضوع پیامبر (ص) و با محوریت ایشان است و حتی در داستان‌هایی را که پیامبر اسلام با کودکان بازی کرده‌اند، نمی‌توانیم به تصویر بکشیم چرا که مهم‌ترین قسمت چهره پیامبر(ص) است که نمی‌توانیم نشان دهیم. این در حالی است که نقاشان قدیمی چهره معصومین را به تصویر می‌کشیدند و چون با عشق و علاقه ترسیم می‌شد، وهن اتفاق نمی‌افتاد.

وی گفت: ما از از رهبر انقلاب درخواست راهنمایی کردیم و ایشان هم فرموده‌اند نظرات را برایم بنویسید تا پیگیری شود. البته متأسفانه نامه من دیر آماده شد؛ چرا که می‌خواستم موارد، کارشناسی شده باشد و تصاویر گردآوری شود. در حال حاضر نامه همراه با تصاویر آماده شده و خدمت ایشان ارسال می‌شود. من در این نامه حساسیت و اهمیت تصویرسازی را مطرح کردم و به علاوه سبک‌های مختلفی که در حوزه دین برای کودکان  از تصاویرسازی ائمه (ع) استفاده می‌شود، درج شده است.

طلایی همچنین در این راستا اضافه کرد: درخواست کردیم میان دانشکده‌های هنری و علمی ارتباط منطقی فراهم شود تا در تولید علم نقش داشته باشند، زیرا تصویرسازی تنها منحصر به حوزه کودک و نوجوان نبوده و می‌تواند به کمک محققان و دانشمندان بیاید./826/

نامه ارسالی مدیر نشر طلایی را می‌توانید اینجا    بخوانید./826/

منبع: فارس
ارسال نظرات