۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۶۷۳۸۴۱
مدیر حوزه علمیه خراسان هشدار داد؛

پروژه تشیع انگلیسی برای نفوذ به جامعه اسلامی با هدف قرار دادن حوزه

پروژه تشیع انگلیسی برای نفوذ به جامعه اسلامی با هدف قرار دادن حوزه
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی گفت: امروز تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی برای نفوذ در جامعه اسلامی، بیشترین تحرکات خود را به حوزه‌های علمیه معطوف کرده‌ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان، امروز در همایش رهروان فاطمی که با حضور طلاب و روحانیان خراسان شمالی در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به آیه نفر، اظهار کرد: خداوند در آیه 122 سوره توبه می‌فرماید: «وَمَا کانَ الْمُؤْمِنُونَ لِینفِرُوا کافَّةً ۚ فَلَوْلَا نَفَرَ مِن کلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَائِفَةٌ لِّیتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَلِینذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَیهِمْ لَعَلَّهُمْ یحْذَرُونَ» و تأکید می‌کند شایسته نیست مؤمنان همگی به سوی میدان جهاد کوچ کنند، چرا از هر گروهی از آنان طایفه‌ای کوچ نمی‌کند تا طایفه‌ای در مدینه بماند که در دین و معارف و احکام اسلام آگاهی یابند و به هنگام بازگشت به سوی قوم خود، آن‌ها را بیم دهند؟ شاید از مخالفت فرمان پروردگار بترسند و خودداری کنند.

وی با بیان اینکه ما طلاب و روحانیان باید این رسالت اصلی را به‌صورت آموزه فراموش‌نشدنی آویزه گوش خود کنیم، افزود: این آیه رسالت جوینده فقاهت و طلبه دین را در سه مرحله فهم دین، ابلاغ دین و اقامه دین مطرح می‌کند که مرحله نخست و مهم آن فهم دین است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی اضافه کرد: مهم‌ترین مسئله برای کسی که می‌خواهد سربازی امام زمان (عج) را بر عهده بگیرد این است که دین را به‌درستی بفهمد.

وی با اشاره به اینکه وقتی نیک می‌نگریم می‌بینیم از دیرباز تاکنون نگاه‌های متفاوتی به دین وجود داشته است، اظهار کرد: بعضی از این نگاه‌ها از پایگاه‌هایی برمی‌خیزد که دین را ابزار تن‌پروری و سستی‌های خود گذاشته‌اند یا پایگاه‌هایی که دین را تنها در مراسم ویژه فردی خلاصه می‌کنند و این پایگاه‌ها و تفکرات هم عموماً ملعبه دستگاه‌ها در طول تاریخ شده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی ادامه داد: عده‌ای دیگر روشنفکرمآب هایی هستند که دین را ابزاری برای تحمیل تفکرات و اندیشه‌های الحادی خود قرار داده‌اند و پایگاه و جایگاه این تفکرات نیز یا غرب و یا شرق بوده است.

وی با تأکید بر اینکه این جریانات تمام نشده است، بر فهم دقیق دین از سوی روحانیان تأکید کرد و گفت: امروز اسلام آمریکایی و تشیع انگلیسی دنباله‌رو همان اقدامات ضد دین اسلام ناب بوده و با اعمال خود به اسلام و مسلمین خیانت و جنایت می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی افزود: امروز عوامل تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی برای نفوذ در جامعه و نظام اسلامی، بیشترین تحرکات خود را به حوزه‌های علمیه معطوف کرده‌اند، دلیل آن‌ها هم این است که انقلاب و نظام اسلامی از حوزه‌های علمیه شروع شد و اگر می‌خواهیم آن را از بین ببریم باید از حوزه علمیه شروع کنیم.

وی با بیان اینکه در این میان اولین گام برای مقابله با این جریانات فهم درست دین است، خطاب به حوزویان، خاطرنشان کرد: الآن و به برکت انقلاب و نظام اسلامی فرصت‌های فراوان و ظرفیت‌های زیادی برای فهم درست دین وجود دارد که باید از آن‌ها به نحو احسن استفاده کنیم./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات