۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۶۷۳۸۵۲
شاعر و ادیب الجزایری:

امام خمینی احیاگر فرهنگ، تمدن و تفکر دینی است

امام خمینی احیاگر فرهنگ، تمدن و تفکر دینی است
قیصر مصطفی در دیدار رایزن فرهنگی ایران در الجزایر گفت: امام خمینی(ره) احیاگر فرهنگ، تمدن و تفکر دینی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، در آستانه فرارسیدن دهه مبارک فجر و چهل ‌و دومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، قیصر مصطفی، استاد دانشگاه الجزایر و شاعر و ادیب بزرگ این کشور ضمن حضور در رایزنی فرهنگی ایران در الجزایر با سید جلال میرآقایی، رایزن فرهنگی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

میرآقایی در سخنانی، انقلاب اسلامی را بزرگترین حادثه اسلامی در قرن‌های اخیر دانست و آثار بزرگ و تعیین کننده این انقلاب را که معادلات قدرت را در جهان به هم ریخت، تبیین کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان در الجزایر عظمت انقلاب را در اتکاء به ارزش‌های عاشورایی اسلام، شهادت طلبی مجاهدان، وحدت مردم و رهبری الهی امام امت دانست و هدف از انقلاب را گسترش عدالت و معنویت، احیای مجد و عظمت امت اسلامی، مبارزه با استبداد ستم شاهی و نجات دنیای اسلام از سلطه استکبار و صهیونیسم اعلام کرد.

وی با اشاره به ابعاد شخصیتی مقام معظم رهبری اظهار کرد: مقام معظم رهبری علاوه بر ابعاد علمی و دانش اسلامی و ابعاد سیاسی و انقلابی، آشنایی بسیار با ادبیات جهانی به ویژه ادبیات کلاسیک و معاصر عربی دارند و با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های وجودی خویش خالصانه پرچم نجات امت اسلامی را از چنگال خونین استکبار جهانی و اشغالگران قدس شریف بر دوش گرفته و با صلابت و اقتدار جبهه حق را در برابر اهریمنان باطل هدایت می‌کند.

قیصر مصطفی که دانش آموخته دانشگاه الازهر مصر است با اهدای چند جلد از دیوان اشعار خود، امام خمینی(ره) را نماینده بارز اندیشه اسلامی و احیاگر فرهنگ، تمدن و ایمان امت اسلامی دانست و اظهار کرد: ایرانیان از ابتدای پذیرش اسلام، پیش از همه ملت‌ها به دانش اسلامی، زبان عربی و علوم دینی خدمت کرده با پشتوانه عظیم تمدنی خود در مسابقه دانش و فرهنگ از سایر مسلمانان پیشی گرفتند و امروز نیز باعث امید، افتخار و سربلندی امت اسلامی هستند.

این استاد دانشگاه با یادآوری سال‌های اول انقلاب اسلامی افزود: من از همان ابتدا هر جمعه به سخنرانی‌های عربی حضرت امام خامنه‌ای در نماز جمعه گوش فرا می‌دادم و او را سخنگویی با صلابت، توانا و دانشمند در زبان و ادبیات عربی می‌دانستم.

این ادیب و شاعر الجزایری مطرح کرد: صهیونیسم جنایتکار تمام رهبران دنیای عرب از جمله عبد الناصر را شکست داد، بسیاری از مرتجعان عرب هم از همان ابتدا به طور پنهان و آشکار با او همدست بودند ولی به برکت رهبری‌های عالمانه امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای(مدظله العالی) امروز هسته‌های مقاومت اسلامی، حزب الله، انصار الله، حشد الشعبی و ... در منطقه شکل گرفته و برای اولین بار طعم تلخ شکست را بر غاضبان قدس شریف چشاندند.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

ارسال نظرات