۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۶۷۳۸۶۷
همگام با انقلاب؛

اجازه ندهیم هیجان های تبلیغاتی در فضای انتخاباتی کشور حکمفرما باشد

اجازه ندهیم هیجان های تبلیغاتی در فضای انتخاباتی کشور حکمفرما باشد
استاد حوزه و دانشگاه گفت: باید گفتمان سازی شود تا مردم به کسی رأی دهند که طرح و برنامه برای حل مشکلات کشور داشته باشد، نه کسی که قدرت مناظره قوی دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در نشست بصیرتی که به مناسبت ایام الله دهه فجر در مسجد چهارمردان قم برگزار شد، به بیان نکاتی پیرامون فضای سیاسی کشور در آستانه انتخابات 1400 پرداخت و گفت: در فضای سیاسی کشور اشکالاتی پیش آمده که مسأله رقابت را مخدوش می کند و این امر سبب خدشه دار شدن رقابت آزاد می شود.

وی با بیان اینکه امروز از لحاظ انتخابات، ایران اسلمی از بسیاری از کشورهای غربی جلوتر و پیشرفته تر است، ادامه داد: این در حالی است که در عرصه رقابت سیاسی مقداری با مشکل مواجه هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه بر فضای انتخاباتی غرب، احزاب حکمفرمایی می کنند و این انتخابات مردمی نیست و رؤسای جمهور عموماً از سوی احزاب و دست های پشت پرده صهیونیسم تعیین می شوند، ابراز کرد: مردم در آن فضا از یک حزب به سوی دیگر در حال پناه بردن هستند؛ امروز در آمریکا احزابی وجود دارند که مردم را بازی می دهند و میزان رضایتمندی مردم این کشور از انتخاباتشان چندان تعریفی ندارد.

استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از فضای رقابت های سیاسی در کشور بیان کرد: امروز عده ای نام خود را اصلاح طلب گذاشته اند و از ویژگی هایشان می توان به همسویی با معاندان و خوش بینی به دشمنان و خوش بینی دشمنان به آنها اشاره کرد؛ این طیف در تبلیغات خود به راحتی دروغ می گویند و دروغ گفتن برایشان هیچ وقاحتی ندارد که نمونه اخیرش مسأله «غسل دادن آیت الله مصباح» بود.

دروغ پراکنی؛ ویژگی بارز جریان رسانه ای اصلاح طلب

وی دروغ گویی را از ویژگی های بارز جریان رسانه ای اصلاح طلب خواند و افزود: این طیف از سر دادن شعارهای ضد انقلاب ابایی ندارند و از لحاظ اقتصادی نیز جز لیبرالیسم و سرمایه داری و روش های غربی راه دیگری برای حل مشکلات مردم ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ابراز کرد: اصلاح طلبان در انتخابات ها با دروغ گویی و فرافکنی عرصه را به دست می گیرند و خود را رقیب جریان اصول گرا می دانند؛ این رقابت جایگاهی ندارد، زیرا اساساً رقابت باید میان جریان های میهن پرست صورت بگیرد، در حالی که اصلاح طلبان همواره میل به غرب دارند و طرح هایشان نیز بر همین اساس پایه ریزی می شود.

دشمن دل در گروی اصلاح طلبان و اصلاح طلبان دل در گروی دشمن دارند

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه امروز دشمن دل در گروی اصلاح طلبان و اصلاح طلبان دل در گروی دشمن دارند، بیان کرد: اصلاح طلبان برای ایجاد خفقان روانی، اسم همه جریان های سیاسی مخالف خود را «اصول گرا» می خوانند، از این رو ما نباید «اصول گرا» را بر همه احزاب سیاسی اطلاق کنیم، بلکه با ذکر نام هر حزب، فضایی را برای رقابت سالم میان احزاب میهن پرست تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه باید گفتمان سازی صورت بگیرد که مردم به کسی رأی دهند که طرح و برنامه برای حل مشکلات کشور داشته باشد، نه به کسی که قدرت مناظره قوی داشته و «حَرّاف» باشد، گفت: نباید اجازه دهیم که هیجان تبلیغاتی بر آرای مردم تأثیر بگذارد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه بار انتخابات باید از روی دوش شورای نگهبان برداشته شود، ابراز کرد: امروز باید چهره های وجیه از کاندیداتوری برخی افراد حمایت کنند تا اگر کسی بعد از انتخابات دم از استقلال رأی زد و بر خلاف منافع ملی حرکت کرد، عده ای پاسخگوی رفتار و اعمالش باشند.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: مقرراتی وضع شود تا کاندیداهای انتخاباتی از سوی نخبگان و فرهیختگان یا سیاستمداران تضمین شود تا اگر شخص منتخب بر خلاف وعده هایش عمل کرد پاسخگوی رفتارش باشند؛ امروز یکی از چالش های ما در انتخابات این است که کاندیداها از سوی نخبگان تضمین نمی شوند و بار اصلی بر روی دوش شورای نگهبان قرار دارد؛ امروز کسی بخواهد وام بگیرد باید ضامن بیاورد، اما برای رییس جمهور شدن به ضامن نیازی نیست!

انتخابات باید به صورت شفاف و صحیح در کشور انجام شود

وی با تأکید بر اینکه انتخابات باید به صورت شفاف و صحیح در کشور انجام شود، افزود: یکی از مشکلات دیگر کشور ما نیز این است که حزب «مستقل» نداریم؛ هر کسی از جریان های غرب گرا انتقاد می کند به او «اصول گرا» خطاب می کنند، از همین جهت بسیاری از دلسوزان نظام از ترس این که به آنها هجمه نشود و آنها را طرفدار یک حزب خاص ندانند، سکوت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه برای ما فرقی ندارد چه کسی در سمت ریاست جمهوری قرار می گیرد، ابراز کرد: ما می خواهیم افرادی در کشور مسؤولیت داشته باشند که طرح و برنامه های اقتصادی داشته، دلسوز مملکت باشد، رسانه هایش فرهنگ دروغ و دروغ پراکنی را در مملکت افزایش ندهد و برای مرم رفاه ایجاد کند.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به ایام الله دهه فجر و با بیان اینکه ما به سوی قله و نقطه مطلوب انقلاب اسلامی در حرکت هستیم، بیان کرد: امروز احزاب باید به صورت کاملاً مردمی و حقیقی شکل بگیرند تا افراد شایسته به بالا صعود کنند؛ امروز در حقیقت باندهای سیاسی در حال انجام فعالیت هستند و حزب به معنای حقیقی هنوز شکل نگرفته است.

اگر در انتخابات رشد کنیم، به اوج قله انقلاب اسلامی نزدیک تر خواهیم شد

وی با بیان اینکه اگر در انتخابات رشد کنیم، به اوج قله انقلاب اسلامی نزدیک تر خواهیم شد، گفت: امروز برای رشد خود و جامعه مسؤولیت های بزرگی داریم و باید با انجام آنها برای ظهور امام زمان(عج) زمینه سازی کنیم؛ ما با راه اندازی انقلاب اسلامی درصدد آن بوده و هستیم که الگویی مستقل بسازیم تا مردم بر اساس خواسته های خودشان سرنوشت خود را رقم بزنند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان اقتصاد مقاومتی و آزادی از دیکتاتوری های رسانه ای را از وجوه آزادی و استقلال خواند و بیان کرد: امروز کسانی به استقلال و آزادی مملکت و مردم ضربه می زنند که متوهم و خیال پرداز هستند؛ کسانی که به مذاکره دل می بندند و تنها در اوهام و خیالات خود سیر می کنند مانع پیشرفت و رشد و استقلال کشور می شوند.

استاد حوزه و دانشگاه دل بستن به مذاکره با دشمنان را خیال پردازی توصیف و تأکید کرد: امروز به کسانی نیاز داریم که همچون رهبر معظم انقلاب بر اساس عقل و قواعد عقلانی جامعه را اداره کنند، نه کسانی که تنها بر اساس اوهام و خیال پردازی تکیه دارند.

وی با بیان اینکه قواعد دین مبتنی بر آموزه های وحیانی و عقلانی است، افزود: دین ما هیچ منافاتی با هوشمندی و هوشیاری و عمل بر اساس عقل ندارد؛ به بیان دیگر دین عین عقلانیت است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تأکید بر اینکه برخی با ژست دانشمندی بر خلاف آرمان های امام(ره) سخن می گویند، خاطرنشان کرد: این خیال پردازان، نیروهای انقلابی و طلاب انقلابی را «ارزشی» می خوانند و مرادشان از این سخن نیز آن است که بگویند انقلابیون مبتنی بر واقعیت عمل نمی کنند، در حالی که ما بر اساس عقلانیت و واقعیت عمل کرده و می کنیم./841/ج

ارسال نظرات