۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۶۷۳۹۸۱
استاد حوزه علمیه مازندران:

آیت الله نظری مدافع راستین انقلاب و ولایت بود

آیت الله نظری مدافع راستین انقلاب و ولایت بود
مازندران - حجت الاسلام فلاح با اشاره این که آیت الله نظری رهبری حرکت های انقلابی در مازندران را عهده دار بود، گفت: این عالم مچاهد و انقلابی مدافع راستین ولایت بود.

حجت الاسلام جواد فلاح، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با تسلیت رحلت آیت الله نظری خادم الشریعه، از این عالم پارسا به عنوان یار صدیق امام راحل و مقام معظم رهبری یاد کرد.

وی با بیان این که آیت الله نظری خادم الشریعه دلباخته اهل بیت(ع) بود، افزود: این عالم وارسته عمر خود را در مسیر نشر و گسترش معارف نورانی اهل بیت(ع) صرف کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه با بیان این که آیت الله نظری در تعظیم شعائر الهی و دفاع از حریم ولایت و تقویت مکتب حقه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) همتی عالی داشت، افزود: ایشان استادی برجسته، عالمی دلسوز و مردمی و فقیهی انقلابی بود که فقدانشان به طور حتم ثلمه ای سنگین برای جامعه است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دهه فاطمیه و غدیر به همت این عالم نستوه در استان احیاء و عظمت داده شد، افزود: آیت الله نظری به معنای واقعی کلمه خادم دین بود و عمر با برکت خود را نیز در همین مسیر نورایی صرف کرد.

وی به مردم داری این عالم ربانی اشاره کرد و با بیان این که آیت الله نظری خادم الشریعه پناهی برای قشر مستضعف جامعه بود، ادامه داد: بیت ایشان همواره پذیرای عموم مردم به ویژه افراد محروم و بی پناه بود.

حجت الاسلام فلاح با بیان این که آیت الله نظری خادم الشریعه در مباحث فقهی و اصولی استادی برجسته بود، افزود: اساتید و فضلای بسیاری نزد این عالم برجسته به فراگیری علوم دینی پرداخت که امروز در عرصه های مختلف علمی و اجرایی کشور مشغول خدمت به دین و مردم هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آیت الله نظری خادم الشریعه در دوران خفقان رژیم پهلوی از جمله مبارزان نهضت بود، تصریح کرد: سخنرانی های آتشین و انقلابی ایشان در مسجد جامع ساری بر علیه شاه و ناکارآمدی رژیم منحوس پهلوی در اذهان عمومی مردم ماندگار است.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه مازندران با بیان این که آیت الله نظری خادم الشریعه در دوران مبارزات نهضت انقلاب در مازندران و ساری محور بود، ادامه داد: تجلیل مقام معظم رهبری از خدمات مبارزاتی این عالم مجاهد در پیام تسلیتی که صادر کردند خود سند گویایی از خدمات و تلاش های این عالم انقلابی است.

وی با بیان این که آیت الله نظری خادم الشریعه در طول عمر با برکت خود تنها در راه انقلاب و خط ولایت حرکت می کرد، افزد: این عالم پارسا تا آخرین لحظه از عمرشان مدافع راستین ولایت بود و همواره بر تبعیت عموم مردم از مقام معظم رهبری تاکید می کردند.

حجت الاسلام فلاح با اشاره این که آیت الله نظری در دوران مبارزات نهضت رهبری حرکت های انقلابی در مازندران را عهده دار بود، بیان داشت: ایشان در طول چهار دهه اخیر در همه عرصه ها و صحنه های مهم انقلاب در دفاع از نظام و ولایت ثابت قدم بود.

وی از آیت الله نظری به عنوان اسوه اخلاق و فیوضات معنوی یاد کرد و گفت: این عالم پارسا و مجاهد؛ در طول عمر پر برکت و سرشار از اخلاص و معنویت خویش، همواره در مسیر جهاد فی سبیل الله قدم برداشت./950/

ارسال نظرات