۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۶۷۴۰۶۳

برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در کراچی پاکستان

برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در کراچی پاکستان
به مناسبت فرا رسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، مراسم گرامیداشت در شهر «کراچی» واقع در جنوب پاکستان برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، در این مراسم به مناسبت روزهای فرهنگی کشورمان نمایشگاه هایی شامل صنایع دستی، عکس، مینیاتور، خوشنویسی، کتاب و نمایش فیلم‌های سینمایی ایرانی با حضور «احمد محمدی» سرکنسول کشورمان در کراچی، «بهرام کیان» مدیر خانه فرهنگ، «سید احمدشاه» رئیس شورای هنری کراچی، «شاهد رسم» رئیس دانشکده هنر شورای هنر و با شرکت چهره‌های سرشناس هنرمندان، اساتید دانشگاهی، مسوولان و کارمندان مجتمع آموزشی و سرپرستی مدارس جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان رسانه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی پاکستان در محل شورای هنری شهر کراچی برگزار شد.

«فاطمه حسن» عضو هیئت مدیره شورای هنری در کراچی پاکستان ضمن قدردانی از نمایندگی فرهنگی ایران برای انتخاب محل این مرکز هنری برای برگزاری نمایشگاه فرهنگی و گرامیداشت سالگرد انقلاب اسلامی اظهار داشت: ایران و پاکستان دو کشور برادر و همجوار از قرنها پیش روابط دوستانه داشته و دارای میراث مشترک فرهنگی و تاریخی می‌باشند.

وی افزود: شورای هنر پاکستان در کراچی این افتخار را دارد که از چند دهه اخیر در برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی هنری، نمایش فیلم ایرانی و مراسم دیگر فرهنگی با خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی همکاری می‌کند.

این مسوول فرهنگی پاکستان با تبریک چهل ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به مردم ایران، تاکید کرد: برنامه‌هایی از این قبیل در تحکیم و تقویت روابط دوستانه دو کشور همسایه نقش بسزایی ایفا می‌نمایند.

برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران درکراچی پاکستان

سرکنسول ایران در کراچی نیز طی سخنانی ضمن اشاره به چهل و دومین بهار انقلاب اسلامی اظهار داشت: این موجب افتخار است که در جمع صمیمی و محترم فرهیختگان و شخصیتهای برجسته حضور یافتیم و سلام خود را به روح پرفتوح حضرت امام خمینی (ره) رهبر بزرگ و بنیانگذار انقلاب اسلامی تقدیم می‌کنیم.

احمد محمدی افزود: از مهم‌ترین فرازهای انقلاب اسلامی ایران، انقلاب فرهنگی بود که گوشه‌هایی از آن در برنامه‌های آیین فرهنگی با عنوان پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران که از ثمرات پر ارزش انقلاب اسلامی است مشاهده می‌کنیم.

وی تاکید کرد: هدف اساسی انقلاب اسلامی که توسط حضرت امام خمینی (ره) به وقوع پیوست، خود باوری و خود انحصاری ملت ایران در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی بود.

سرکنسول ایران اظهار داشت: معتقدیم حتی اگر در هر هفته یک برنامه مشترک داشته باشیم طی سالهای متمادی نیز موضوعات مشترک فرهنگی به پایان نخواهد رسید. هر دو کشور ایران و پاکستان ظرفیت‌های زیادی را در زمینه‌های مختلف دارا می‌باشند که باید مورد بهره برداری قرار گیرد. یکی از آن‌ها فعالیت‌های سالم فرهنگی است که می‌توان با همکاری یکدیگر انجام داد.

برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران درکراچی پاکستان

مدیر خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در شهر کراچی طی سخنانی ضمن قدردانی از همکاری شورای هنری کراچی در برگزاری آیین بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: اکثر هفته‌های فرهنگی با هدف معرفی فرهنگ‌های مختلف و آشنایی هر چه بیشتر ملت‌ها با یکدیگر برگزار می‌شود اما با نگاهی به مجموعه اقلام فرهنگی که در این روزهای فرهنگی درمعرض نمایش قرار گرفته‌اند، محتوایی نا آشنا برای بینندگان و بازدیدکنندگان محترم پاکستانی وجود ندارد بلکه نشانه‌هایی از فرهنگ مشترک دوکشور به نمایش درآمده است.

وی افزود: روزهای فرهنگی با هدف یاد آوری پیوندهای مشترک فرهنگی و تاریخی دو ملت، تحکیم روابط دوستانه و گسترش همکاریهای فرهنگی دو کشور برگزار می‌شود.

برخی از مسوولان و شخصیت‌های پاکستانی نیز طی سخنرانی خود ضمن تمجید از ایران به عنوان کشور دارای قدمت تاریخی هزاران ساله در جهان گفتند: ایرانیان از توانمندی بالایی برای تولید انواع هنر و تنوع فرهنگی منحصر به فرد برخوردار می‌باشند.

به گفته آنان، هنرمندان ایرانی در رشته‌های خطاطی، نقاشی، موسیقی، فیلم، نمایشنامه و ... مهارت و استعداد خاصی را دارا بوده و در سطع جهانی از شهره بالایی برخوردارند.

همزمان با فرارسیدن ایام مبارک دهه فجر و چهل و دومین بهار پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، رایزنی فرهنگی و خانه‌های فرهنگ کشورمان در پاکستان آیین‌های مختلفی را با هدف بزرگداشت سالگرد انقلاب و با تمرکز بر توسعه مناسبات فرهنگی و مردمی میان دو کشور همسایه در تدارک دارند.

بر همین اساس، گردهمایی استادان زبان و ادبیات فارسی با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان و جمعی از استادان، ادبا و شعرای پارسی گوی امروز چهارشنبه از سوی رایزنی فرهنگی در اسلام‌آباد با مشارکت و همکاری بنیاد سعدی و بخش زبان فارسی دانشگاه ملی زبان‌های نوین (NUML) در سالن اجتماعات خانه فرهنگ ایران در راولپندی برگزار خواهد شد./۹۸۸/

منببع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

ارسال نظرات