۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۶۷۴۱۷۲
به همت مؤسسه بوستان کتاب؛

کتاب «بلاغت واژگانی در قرآن» منتشر شد

کتاب «بلاغت واژگانی در قرآن» منتشر شد
کتاب «بلاغت واژگانی در قرآن» با ترجمه هادی نصیری و محبت علی حسین زاده در 279 صفحه به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، کتاب «بلاغت واژگانی در قرآن» با ترجمه هادی نصیری و محبت علی حسین زاده در 279 صفحه و به قیمت 47 هزار تومان و در قطع رقعی با شمارگان 500 نسخه به همت مؤسسه بوستان کتاب(مرکز چاپ و نشر دفتر تبلیغات اسلامی) منتشر و روانه بازار نشر شد.

نگارنده تلاش کرده است با ارائه فهمی روشمند با تأکید بر سیاق خاص و عام آیه ها از راز و رمز واژه گزینی در آیات کتاب الله العزیز پرده بردارد و نشان دهد که در گزینش و چینش هر واژه ای معنایی در خور نهفته است که همانندی برای آن در دیگر واژه ها یافت نمی شود.

این اثر افقی نو برای تدبری روشمند در جهت کشف معنای واژه ها و ظرافت های بلاغی آیات گشوده است که راهیابی بدان جز با آگاهی از آن روش و به کارگیری آن ممکن نخواهد بود.

کتاب بلاغه الکلمه فی التعبیر القرآنی نوشته دکتر فاضل صالح سامرایی «استاد دانشکده ادبیات دانشگاه بغداد» است؛ این اثر تحقیقی پیرامون مفردات قرآنی است که موجز و مختصر ارائه گردیده ولی در عین حال به مواردی پرداخته است که به زعم مؤلف دارای اهمیت ویژه ای هستند(هر چند تمام تعابیر قرآنی، واجد اهمیت و ارزش والایند).

مؤلف در این اثر به یکصد پرسش قرآنی پاسخ می دهد که پرسش ها را بر حسب موضوع و ترتیب مصحف شریف مرتب کرده است؛ چنان که پرسش های مربوط به اوایل قرآن کریم را ابتدا مطرح می کند و به همین ترتیب تا پایان جزء 30 پرسش های مربوط را پاسخ می دهد.

موضوع این کتاب درباره دلالت ها و معانی صیغه های مختلف کلمات عربی اعم از فعل و مصادر، صفت مشبهه است. مؤلف در این اثر به بررسی معانی اوزانی می پردازد که کمتر مورد توجه لغت شناسان عرب قرار گرفته است.

این کتاب به واکاوی کاربست مفردات قرآنی با رویکرد بلاغی در قالب یک مقدمه و هشت فصل «ذکر و حذف»، «إبدال»، «یکسان سازی معانی فَعَّلَ و أفعَلَ»، «ساختار مجهولیِ فعلی»، «وصف»، «إفراد، تثنیه، جمع»، «حرکت غیر اِعرابی» و «جای گزینی واژه ها» پرداخته است.

علاقه مندان با خرید اینترنتی این کتاب از طریق نشانی www.bustaneketab.com می توانند از تخفیف 20 درصدی اثر مذکور بهره مند شوند./822/

کتاب «بلاغت واژگانی در قرآن» منتشر شد

ارسال نظرات