۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۶۷۴۲۷۵
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

دانشگاه تک جنسیتی کوثر بجنورد باید الگویی برای کشور باشد

دانشگاه تک جنسیتی کوثر بجنورد باید الگویی برای کشور باشد
خراسان شمالی- حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که دانشگاه‌های تک جنسیتی در کشور افزایش یابد نه اینکه همین دانشگاه‌های موجود نیز ادغام شوند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار با رییس و مسؤولان دانشگاه تک جنسیتی کوثر بجنورد، اظهار کرد: دانشگاه‌های تک جنسیتی در کشور تاکنون توفیق‌های زیادی داشته و بسیاری از آسیب‌های موجود در سایر دانشگاه‌ها را نداشته‌اند.

وی ادامه داد: میزان کاهش آسیب‌ها در دانشگاه‌های تک جنسیتی به‌اندازه‌ای است که حتی برخی از کشورهای غیر متدین هم به این نتیجه رسیده‌اند که اگر دانشگاه تک جنسیتی باشد، بسیاری از آسیب‌ها را در درون خود نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به اینکه نظر نظام تقویت این‌گونه دانشگاه‌ها است، افزود: مسؤولان این دانشگاه با قدرت و قوت کار خود را ادامه داده و دلسرد نشوند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شالی خطاب به مسؤولان این دانشگاه با تأکید بر اینکه پیگیر کم‌وکاستی‌ها و مشکلات این مجموعه باشید، اضافه کرد: باید درزمینهٔ فعالیت دانشگاه کوثر در بجنورد کار تبلیغی مناسبی صورت گرفته و مباحث و برکات این دانشگاه برای جامعه تبیین شود.

وی افزود: تحصیل بیش از سه هزار و 400 دانشجوی خواهر در این دانشگاه آن هم تنها پس از گذشت چند سال از آغاز به کار آن، نشان‌دهنده اقبال خانواده‌ها به این دانشگاه است و این اقبال و استقبال به معنای خواست و تمایل عمومی مردم و خانواده‌ها به این‌گونه دانشگاه‌ها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به ضرورت تلاش برای جذب کمک‌های خیران و واقفان به این دانشگاه، اظهار کرد: جذب کمک‌های خیران و هدایت موارد جدید وقف به سمت دانشگاه کوثر می‌تواند کمک خوبی در این زمینه باشد.

وی با اشاره به زمزمه‌های ادغام برخی از دانشگاه‌های استان با یکدیگر، افزود: برخی ادغام‌ها با صلاحدید وزارتخانه و دلیل موجه متولیان انجام می‌شود؛ اما در مورد برخی دانشگاه‌ها به دلیل برخورداری مجموعه از سیاست خاص، ادغام شدن معنا ندارد که ازجمله این مراکز، دانشگاه تک جنسیتی کوثر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر اینکه دانشگاه کوثر باید الگویی برای سایر مناطق کشور باشد نه اینکه ادغام شود، گفت: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و فعالیت شود که شمار دانشگاه‌های تک جنسیتی در کشور افزایش یابد نه اینکه همین دانشگاه‌های موجود نیز ادغام شوند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات