۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۶۷۴۲۸۶

دولت هند کارکنان توئیتر در این کشور را به زندان تهدید کرد

دولت هند کارکنان توئیتر در این کشور را به زندان تهدید کرد
به دنبال در دسترس قرار گرفتن مجدد حساب های کاربری که در توئیتر از دولت هند انتقاد کرده بودند، مقامات این کشور کارکنان محلی این شرکت را به زندان تهدید کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، به دنبال اعتراضات گسترده کشاورزان هندی علیه دولت این کشور و بازنشر مطالبی در این زمینه در توئیتر دولت هند از این شبکه اجتماعی خواست تا حساب های کاربران معترض را مسدود کند.

این حساب ها مدت کوتاهی در توئیتر مسدود و سپس بازگشایی شد و حالا دولت هند که از این موضوع خشمگین شده، می گوید جریمه و حداکثر هفت سال زندان مجازاتی است که برای کارکنان متخلف توئیتر در نظر گرفته است. بخش اعظم حساب های مسدودشده در توئیتر متعلق به افرادی بوده که از نارندرا مودی نخست وزیر این کشور انتقاد می کردند.

تعداد حساب های مسدود شده در توئیتر که منتقد دولت هند بوده اند بیش از 250 حساب کاربری بوده و همه آنها متعلق به فعالان مدنی، مفسران سیاسی، برخی چهره های سینمایی و مجله خبری کاروان بوده است. این حساب ها حدود شش ساعت تعلیق شدند، اما بعد از آن و به دنبال ملاقات وکیل شرکت توئیتر با مقامات وزارت فناوری اطلاعات هند تمامی این حساب ها به حالت عادی بازگشتند.

به دنبال مخالفت دولت هند با تصمیم وزارت فناوری اطلاعات این کشور، توئیتر دوباره دستوری برای بلوکه کردن حساب های فوق الذکر دریافت کرد. در همین حال کارکنان محلی توئیتر هم تعقیب قضایی و زندان و جریمه نقدی تهدید شدند. سخنگوی توئیتر و سخنگوی وزارت فناوری اطلاعات هند در این زمینه اظهارنظری نداشته اند.

دولت هند مدعی است حساب های یادشده به انتشار اطلاعات غلط دامن زده و موجب تشدید اعتراضات می شدند و باید معلق می شدند. این در حالی است که اعتراض های هزاران کشاورز هندی در اعتراض به اصلاحات اقتصادی دولت این کشور که موجب کاهش درآمد آنها می شود کماکان ادامه دارد و بلوکه کردن 250 حساب در توئیتر تاثیری در این وضعیت نداشته است.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات