۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۶۷۴۳۸۰
حجت الاسلام والمسلمین علوی بیان کرد؛

انقلابی گری آیت الله مکارم شیرازی؛ مبتنی بر عقلانیت، بدون احساس

انقلابی گری آیت الله مکارم شیرازی؛ مبتنی بر عقلانیت، بدون احساس
وزیر اطلاعات با بیان اینکه انقلابی گری آیت الله مکارم شیرازی مبتنی بر عقلانیت بود، نه آمیخته با احساس، گفت: ایشان همواره به مقتضیات زمان با تکیه بر دین پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمود علوی وزیر  اطلاعات کشور در مراسم رونمایی از مجموعه کتاب های حضرت آیت الله مکارم شیرازی(به روایت اسناد ساواک) که صبح امروز در سالن همایش های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) و فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: این کتاب یکی از صدها دوره کتاب های به روایت اسناد ساواک است که با هدف ترسیم مجاهدت های بزرگان و مردم استان ها و شهرستان ها در همراهی نهضت امام راحل تنظیم و تدوین شده است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی حاصل مجاهدت های تزلزل ناپذیر امام راحل و همراهی همرزمان ایشان در حوزه های علمیه و سایر اقشار بود؛ این مبارزات در اسناد ساواک انعکاس پیدا کرده است و سرمایه ارزشمندی برای انقلاب به شمار می رود، زیرا مردم با مجاهدت های بزرگان از هر صنفی آشنا شوند.

حجت الاسلام والمسلمین علوی عنوان کرد: وزارت اطلاعات در یک حرکت هوشمندانه تصمیم گرفت مردم را از این اسناد با خبر ساخته و آنها را در جریان مجاهدت های بزرگان در راستای مبارزات انقلابی قرار دهد.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: کتاب های اسناد به روایت ساواک منحصر در خود این اسناد هم نیست، بلکه یک کار سنگین را به خود اختصاص می دهد، زیرا در راستای آن تحقیق ها و پژوهش های بزرگی صورت گرفته است؛ این کتب صرفاً از کنار هم قرار دادن اسناد تدوین نشده اند، بلکه سعی شده است تا محتوای اسناد نیز برای افراد روشن شود و تاریخ ارزشمندی برای نظام و انقلاب که پایه هایش بر مبارزات علمای بزرگ بنا شده نوشته شود.

وی سوابق مبارزاتی و انقلابی گری حضرت آیت الله مکارم شیرازی را مورد اشاره قرار داد و افزود: حضرت آیت الله مکارم به حق از مصادیق حدیث «رحم الله من احیا امرنا» هستند، زیرا ایشان با مجاهدت های مبارزاتی و علمی خودشان احیاگر دین و مکتب اهل بیت(ع) بوده و دیده بان محتوای اصیل اسلام و مکتب تشیع هستند.

حجت الاسلام والمسلمین علوی با بیان اینکه انقلابی گری ایشان آمیخته با احساسات نبود، بلکه مبتنی بر عقلانیت و حرکت های دقیق و حساب شده بود، گفت: ایشان همواره به مقتضیات زمان با تکیه بر دین پاسخ دادند؛ روزگاری که مارکسیست ها به اعتقادات جوانان هجمه می آوردند، با تألیف کتبی در این زمینه ضربه بنیادین به حرکت مارکسیسم در کشور زدند.

وزیر اطلاعات مزاحمت های ساواک برای حضرت آیت الله مکارم شیرازی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: ایشان در تربیت طلاب فاضل و با سواد و روشن و انقلابی همت بسیاری گماشتند؛ سخنرانی های روشنگرانه ایشان و ترسیم زیبایی که از اسلام به عنوان آیین زندگی داشتند جوانان را جذب اسلام کرد و در شرایطی که در حوزه قلم زدن در فرهنگی و اجتماعی مرسوم نبود با راه اندازی نشریه مکتب اسلام این خلأ را پر کردند.

وی در پایان از رونمایی کتاب حضرت آیت الله مکارم شیرازی(به روایت اسناد ساواک) در چند استان و شهرستان دیگر خبر داد و افزود: در روزگاری که دشمنان هجمه های اعتقادی به جوانان داشته و سعی داشتند آنها را به ابتذال اخلاقی آلوده کنند، برای پاسخ به نیاز نسل جوان، انتشارات نسل جوان را راه اندازی کردند و همین مبارزات سبب شد تا ساواک همه رفتارهای ایشان را زیر ذره بین قرار دهد؛ این مرجع بزرگ در تمام مبارزات امام راحل همراه با ایشان و با استقامت فکری و صلابت در تفکر و بدون اعوجاج حرکت کردند./841/پ202/ب1

ارسال نظرات