۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۶۷۴۵۳۰

طرح تهیه و تدوین ۵ مستند «معرفی الگو‌های موفق طلبگی» کلید خورد

طرح تهیه و تدوین ۵ مستند «معرفی الگو‌های موفق طلبگی» کلید خورد
اداره رصد و امداد فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران طرح تهیه و تدوین ۵ مستند با عنوان «معرفی الگو‌های موفق طلبگی» را کلید زد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، خانم زاهره سادات میرجعفری اظهار داشت: در راستای دستیابی به اهداف 5 ساله مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران طرح تهیه و تدوین 5 مستند با عنوان معرفی الگوهای موفق طلبگی به همت اداره رصد و امداد فرهنگی حوزه های علمیه خواهران آغاز شد.

وی افزود: اهداف تهیه این مستندها عبارت از «ترسیم الگوی صحیحی از کنشگری بانوان طلبه در عرصه های مختلف»، «معرفی الگوهای موفق طلبگی به بانوان جامعه»، «ترسیم هویت صحیح بانوان طلبه» و «آشنایی با وظایف و رسالت های طلبگی» است.

رئیس اداره رصد و امداد فرهنگی حوزه های علمیه خواهران با بیان این که یکی از مسائلی که غالبا جامعه بانوان طلبه با آن درگیر هستند ترسیم هویت دقیق طلبگی است، ادامه داد: برخی از طلاب هنوز به وظایف و رسالت های طلبگی واقف نیستند و برخی نیز هنوز اهمیت جایگاه یک بانوی طلبه در جامعه و اثربخشی او را درنیافته اند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه علاوه بر ابعاد مختلف اثربخش طلاب در عرصه‌های تبلیغی، تدریس و پژوهش؛ بُعد کنشگری اجتماعی طلاب در حوادث مختلف و آسیب های اجتماعی نیز بسیار حائز اهمیت است که باید به آن پرداخته شود.

خانم میرجعفری تصریح کرد: حضور بانوان طلبه فعال جهادی و امدادگر در عرصه مقابله با آسیب‌های اجتماعی و به ویژه آسیب های اجتماعی زنانه با وجود تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری، ضرورتی انکار ناپذیر است اما بدلیل مخلصانه، داوطلبانه و جهادی بودن، غالبا فعالیت‌های طلاب به تصویر کشیده نمی شوند؛ لذا برای انگیزش بخشی و جذب حداکثری اقشار جامعه نسبت به طلاب، باید ابعاد مختلف این فعالیتها معرفی شوند تا طلاب با انگیزه بیشتری در این راه گام بردارند.

وی با تأکید بر این که استفاده از هنر و رسانه همواره در ایجاد انگیزه، تشویق و ترغیب مخاطبین مؤثر و مفید است و می طلبد اقدامات بین المللی حوزه های علمیه و فعالیت های بانوان موفق در این عرصه به تصویر کشیده شود، گفت: در همین راستا اداره رصد و امداد فرهنگی حوزه های علمیه خواهران یکی از برنامه های خود را به تهیه مستندهای فاخر و شایسته در جهت معرفی الگوهای برتر حوزوی اختصاص داده است.

رئیس اداره رصد و امداد فرهنگی حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: با اقدامی، بررسی و تحقیق پیرامون زندگی علمی، فرهنگی و اجتماعی بیش از 20 طلبه موفق در سراسر کشور مدنظر قرار گرفت و با توجه به امکانات و بودجه موجود، قرار شد تهیه مستند از زندگی 5 طلبه موفق در دستور کار قرار بگیرد.

وی معیارهای معرفی طلاب موفق را کارآفرینی، اثربخشی در جامعه، اهتمام به خانواده و فرزندآوری، متخلق به آداب و زی طلبگی، خلاقیت در کاستن آلام جامعه و توجه و پاسخ به نیازهای روز جامعه عنوان کرد.

خانم میرجعفری افزود: قرارداد تولید این 5 مستند نیز تهیه و تنظیم شده است و قرار است فیلم برداری اولین مستند به زودی کلید بخورد.

وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم این طرح آغاز راهی جهت انگیزش بخشی به طلاب و استواری گام های آنها در این مسیر باشد.

ارسال نظرات