۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۶۷۴۵۷۵

هشدار امام جمعه کاظمین به توطئه های سفارت انگلیس

هشدار امام جمعه کاظمین به توطئه های سفارت انگلیس
شیخ جواد الخالصی در خطبه‌های نماز جمعه شهر کاظمین ادامه مداخله سفیر انگلیس در امور داخلی عراق را بشدت محکوم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ جواد الخالصی یکی از مراجع شیعیان عراق، در خطبه‌های نماز جمعه در شهر کاظمین مداخله سفارت انگلیس را در امور داخلی عراق محکوم کرد.

شیخ جواد الخالصی امروز در خطبه‌های نماز جمعه در شهر کاظمین گفت: مداخله سفیر انگلیس در امور داخلی عراق را محکوم می‌کنیم، به ویژه اینکه سفارت انگلیس خود را حامی حکومت عراق و منافع آن و نیز منافع مردم این کشور معرفی می‌کند، این برای ما روشن است که (فرآیند سیاسی) از نتایج اشغالگری است و همین موجب شده است مردم عراق از گذشته تا به امروز به این کشور کینه داشته باشند.

وی افزود: سرانجام مصیبت بار حکومت پادشاهی به علت ارتباط آن با سفارت انگلیس بود و نیازی به انتشار اسناد و مدارک بیشتر نیست.

شیخ جواد الخالصی تصریح کرد: من برنامه‌های تلویزیونی را که هدف از آن نشان دادن نیاز یا وابستگی به غربی‌ها و اشغالگران است محکوم می‌کنم. وظیفه اصلی رسانه‌ها نشان دادن واقعیت هاست نه پنهان کردن آن.

شیخ جواد الخالصی در ادامه گفت: سفارت انگلیس برای مبارزه با تروریسم به عراق نیامد، بلکه به عراق آمد و تروریسم را به وجود آورد. آنان همان کسانی بودند که به طور غیر قانونی و غیر رسمی وارد عراق شدند و عراق را ویران و به کشوری عقب افتاده تبدیل کردند.

وی در پایان گفت: دیدار اخیر سفیر انگلیس واقعیت‌های بسیاری را برملا کرد که ما پیش از این بر آن تاکید می‌کردیم، اما کسی نمی‌پذیرفت، از جمله اینکه این سفیر حضور گروه‌های مسلح وابسته به یک کشور اشغالگر را تایید کرد که در فرآیند سیاسی گنجانده شده بودند و بی تردید همین گروه‌ها فتنه‌های طائفه گرایانه را به ویژه در عراق به راه انداختند و کشور را به اوضاع کنونی و از هم گسیختگی و فساد رساندند./۹۸۸/

منبع: سومریه نیوز

ارسال نظرات