۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۶۷۴۷۱۹
دین و زیست مجازی (۱۱)

ارتباط مستقیم زندگی حقیقی در زندگی مجازی

ارتباط مستقیم زندگی حقیقی در زندگی مجازی
حجت الاسلام ایزدهی گفت: تقوای الهی و باز دارنده درونی یکی از عوامل موُثر در سلامت در فضای مجازی است.

حجت الاسلام سید سجاد ایزدهی  ریُیس موُسسه و پژوهشکده نظام های اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی رسا با اشاره به اهمیت زیست مومنانه در فضای مجازی گفت: در زندگی به دلیل وجود عرصه های مختلف، ملاک و معیارهای مختلف زیادی وجود دارد مانند اسکان در منزل، محل کار، پارک و... هرگونه از این اماکن دارای وضع خاصی هستند که یک نمونه بارز آن، اوضاع و پوشش است،

وی افزود: اما یک نوع امر مشترک که متکی بر جهان بینی واحد می باشد وجود دارد که آن ، زندگی موُمنانه در برابر گناه و معصیت است.

حجت الاسلام  ایزدهی ابراز داشت: با این وجود، فضای مجازی مشکلات و خطرات بیشتری مانند خلوت و تنها بودن ، پیام های نا خواسته و امکانات تصویری مبتذل و... را شامل می شود.

وی ادامه داد: انسان همانگونه که در عرصه حقیقی خود، زندگی می کند باید همانطور در فضای مجازی اقدام و عمل کند که شامل پرهیز از گناه و عدم ارتباط با نامحرم و پرهیز از رفتارهای زشت و ناپسند می باشد و علاوه بر آن شخص باید مسُولیت درونی و الگوی رفتاری ، برای خود ایجاد کند و با اجتناب کردن از برخی سایت و کانال ها ، زندگی حقیقی خود را به زندگی مجازی دیکته کند.

رییس موسسه و پژوهشکده نظام های اسلامی در پاسخ به سیُوال خبرنگار سرویس فرهنگی رسا مبنی بر راه حل مناسب برای حفظ زیست موُمنانه در فضای مجازی اظهار داشت: تقوای الهی و باز دارنده درونی یکی از عوامل موُثر در این امر می باشد و مضاف بر این موضوع مسیُولان کشور باید با تنظیم و تهیه محل مناسب ، ایجاد رده بندی بر اساس سن و شفافیت قانون مندی و بومی سازی ، به سبک موُمنانه زیستن کمک شایانی کنند.

سینا ریاحی
ارسال نظرات