۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۱
کد خبر: ۶۷۴۷۷۶
دین و زیست مجازی؛

شورای عالی فضای مجازی باید وسط میدان باشد نه در گوشه میدان

شورای عالی فضای مجازی باید وسط میدان باشد نه در گوشه میدان
رئیس تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: دشمن و فضای مجازی معطل ما نیست ما باید بدَویم تا شرایط را مطلوب کنیم، شورای عالی فضای مجازی باید وسط میدان باشد نه در گوشه میدان.

حجت الاسلام محمد قطبی رئیس تبلیغات اسلامی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت زیست مومنانه در فضای مجازی گفت: فضای مجازی فضای پر تعاملی است که جزء ضروریات آحاد جامعه است و حذف آن ناممکن است و ناچاریم مناسب با آن به گونه ای برنامه‌ریزی کنیم که آسیب ها را کم کنیم.

 وی با اشاره به برنامه ریزی راهکارهایی را بیان کرد: اولین مرحله خود انگیختی و کنترل افراد است، مخاطب این فضا هرچقدر ایمان و حیا را در خود تقویت کنند کمک می‌کند تا به سمت آسیب ها کشیده نشوند

مرحله دوم حد و مرز قرار دادن برای نرم افزارها است ‌افزارهای خوبی وجود دارد که به وسیله فیلتر کردن می توان آن را کنترل کرد باید برای آنها محدوده سنی تعریف کرد فکر می‌کنم اگر حرکت در حوزه فناوری بتوانند آورد های جدیدتری داشته باشد می توان تا حد زیادی فضا را تلطیف کند.

مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: فراهم کردن محتوای سالم به نسبت محتوای ناسالم آن هم با تنوع و تکثر، موضوعی است که باید در فضای مجازی افزایش داد مثلا مردم به دنبال یادگیری حوزه‌های هنری، فناوری و... هستند، اگر محتوای سالم نداشته باشیم به سراغ دیگران می روند که حدود اسلامی و حدود شرعیات در آن رعایت نمی‌شود.

مدیر عامل مرکز ملی خلاقیت اشراق قم افزود: برخوردهای قانونی هم لازم است و باید با خاطیان در این حوزه جدی تر برخورد شود بالاخره برخی محتواهای ناسالم در کشور تولید میگردد برخورد به مرور کاهش دهنده و پاک کننده این فضا می باشد.

حجت الاسلام قطبی با اشاره به زیست مومنانه در فضای مجازی بیان کرد: شورای عالی فضای مجازی ماموریتش سیاست گذاری است، این شورا باید رصد مداوم داشته باشد و از کارهای مثبت حمایت نمایند در همین راستا باید از شرکت‌های نرم‌افزاری داخلی بیشتر حمایت کنند و البته والدین نیز باید فضای مجازی را بشناسد تا فرزندانشان را مدیریت کنند.

رئیس تبلیغات اسلامی اصفهان ابراز داشت: به عنوان یک مبلغ و شهروند انتظار بیشتری از شورای عالی فضای مجازی دارم، مقام معظم رهبری بارها از مسئولین مربوطه خواستند ورود جدی به این عرصه داشته باشند. متاسفانه شورای عالی فضای مجازی کارآمدی بالایی نداشتند، باید با همت و جهادی کار کرد، دشمن و فضای مجازی معطل ما نیست ما باید بِدَویم تا شرایط را مطلوب کنیم. شورای عالی فضای مجازی باید وسط میدان باشد نه در گوشه میدان.

ارسال نظرات