۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۶۷۴۷۷۷
دین و زیست مجازی (۱۰)؛

بقای عده ای در نابسامانی فضای مجازی است

بقای عده ای در نابسامانی فضای مجازی است
حجت الاسلام ناجی با توجه به ایجاد فضای شبکه ملی اطلاعات گفت: متاسفانه بقای عده ای در استمرار این وضع فعلی در شبکه ملی اطلاعات است.

حجت الاسلام علیرضا ناجی مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی رسا با اشاره به اهمیت زیست مومنانه در فضای مجازی گفت: وقتی می گوییم زیست مومنانه؛ باید تعریف ایمان را بررسی کنیم. در آیات قرآن می‌بینیم بین اسلام و ایمان فرق  وجود دارد« قُلْ لَمْ تُؤْمِنُوا وَلَكِنْ قُولُوا أَسْلَمْنَا»،  مومن را به کسی می‌گویند که اهل عمل است ایمان هم در رتبه های مختلفی قرار می دهند و شِق عملی آن «التَّائِبُونَ الْعَابِدُونَ الْحَامِدُونَ » است.

وی افزود: بر اساس این مقدمه از زیست مومنانه، در فضای مجازی، بعضی توهم زیست مومنانه دارند. حرف میزنند اما اهل عمل نیستند چون دائره آنها یا محدوده شخصی است یا عمل بدون سواد رسانه‌ای است که بر خلاف آنچه تصور می کنند با هر کلیک قدمی برای استکبار بر می دارند.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان گفت: تعریف قرآن در مرحله حداقلی باید بر اساس وظیفه جلو رفت ، آیه 24 صافات می فرماید: «وقفوا انهم مسئولون » اینجاست که افراد باید پاسخگوی عملم باشند، فضای مجازی به شکلی است که تمام گیرنده های ما را درگیر می کند، اینکه کجا لایک کردیم، چه چیزی را  بازنشر نمودیم،  اینجاست که باید محتاطانه عمل کرد این حداقل کار است حالا اگر قرار باشد مراتب بالاتر برود باید دنبال جمع آوری  نفرات شد، در این راستا باید افراد آموزش ببینند؛ فضا را بشناسند؛ دشمن‌شناسی و دوست شناسی را آموزش ببینند و سپس چشم دیگران را باز کنند.

دبیر شورای فضای مجازی حوزه علمیه اصفهان بیان کرد: عده زیادی بی هدف وارد فضای مجازی می‌شوند و فکر می‌کنند کار می‌کنند، شاید متوجه این مسئله نباشند که عضویت آن ها، تایید و درآمدزایی برای فرد صاحب اکانت می باشد، باید بدانیم هر جایی عضو نشویم حتی کامنت مخالفت شما برای آن‌ها سودمند است؛ زمانی باید کامنت گذاشت که با مطالعه و اثرگذاری باشد. فضای مجازی میدان دقیق جبهه حق علیه باطل است که کشته هایش برخلاف میدان جنگ رودررو، بی دین می شوند، باید در فضای مجازی تکاور آموزش دیده باشیم.

حجت الاسلام ناجی با توجه به ایجاد فضای شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد: حضرت آقا در جلسات متعدد، به زبان های مختلف از شبکه ملی اطلاعات سخن گفته‌اند متاسفانه بقای عده ای در استمرار این وضع فعلی است چنانکه در دوران گذشته هم شاهد آن بودیم.

وی در پایان افزود: متاسفانه جاهایی بوی جهالت، جای دیگر خیانت و کم کاری به مشام می رسد و نتیجه آن از دست دادن جوانان دهه هشتادی و نودی است متأسفانه شبهات در این فضا غوغا می کند؛ برگشت همه اینها به شورایی است که همه  قیافه گرفتنش به پهنای باند است که متاسفانه بدون قاعده و قانون خطرآفرین شده است.

ارسال نظرات