۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۶۷۴۷۹۴
دین و زیست مجازی (۸)؛

ضرورت تقویت پیام رسان های داخلی

ضرورت تقویت پیام رسان های داخلی
حجت الاسلام خراسانی گفت: پیام رسان های داخلی را تقویت کنیم و باید فضای  مجازی خارجی نیز حد و حدود و خط قرمزهایی برایش مشخص نمود.

حجت الاسلام لطف الله خراسانی مدرس حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی رسا با اشاره به اهمیت زیست مومنانه در فضای مجازی گفت: شرایط عصر حاضر هر روز در حال تغییرکردن است .

وی در ادامه ابراز داشت: در یک زمانی فضای حقیقی جوابگوی مشکلات مردم و جامعه بود اما امروز فضای مجازی اثرگذارتر به نظر می‌رسد، زمانی اطلاعات را باید از رادیو و تلویزیون پیگیر می شدیم یا از روزنامه ها می خواندیم آن هم با نگاه و قلم روزنامه نگار و با سلیقه سردبیر خبر، اما امروز همان لحظه ای که واقعه اتفاق می افتد می توانیم شاهد ماجرا باشیم.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: نمی توانیم دور خودمان دیوار بکشیم و بگوییم نمی خواهیم از فضای مجازی استفاده کنیم، در چنین فضایی است که باید با فرهنگ سازی و تقویت ایمان بازدارندگی به وجود بیاوریم و به نوعی خود را واکسینه کنیم.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ افزود: اصل مهم در فضای مجازی فرهنگ سازی است دشمن می‌خواهد فرهنگ ما را تخریب کنند، مسئولین امر نگذارند فضای مجازی وارد همه  جای زندگی مردم بشود، از طرفی کاربران این فضا باید توجه داشته باشند که وقتی در فضای حقیقی وارد یک بازار می‌شوند همه‌چیز وجود دارد اما باید به دنبال چیزهایی بگردند که از نظر اقتصادی و فرهنگی متضرر نشود فضای مجازی نیز عیناً همین گونه می باشد.

حجت الاسلام خراسانی گفت: زمانی می توانیم خود را واکسینه کنیم که از افراد متخصص و مومن داخلی استفاده کنیم، پیام رسان های داخلی را تقویت کنیم و باید فضای  مجازی خارجی نیز حد و حدود و خط قرمزهایی برایش مشخص نمود.

ارسال نظرات