۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۶۷۴۸۹۷
به مناسبت سالروز شهادت سید عباس الموسوی؛

لحظه شهادت دبیر کل سابق حزب الله لبنان

سید عباس الموسوی روحانی شیعه لبنانی هنگامی که به لبنان برگشت با تشکیل حزب الله به صورتی جدی‌ وارد نبرد با اسرائیل شد.
تعداد بازدید : 78
 
 

یکی از  چهار خلبانی که مجری جنایت ترور شهید حجت الاسلام سید عباس موسوی  دبیر کل سابق حزب الله لبنان و همسر و فرزندش به همراه محافظانش در فوریه سال 1992 بود پس از 16 سال فاش کرد که این عملیات را به دستور مستقیم ایهود باراک رییس ستاد ارتش وقت رژیم صهیونیستی انجام داد.

   سید عباس موسوی روحانی شیعه لبنانی است. او سال‌های اول زندگیش در کنار نیروهای فلسطینی با رژیم صهیونیستی جنگید و وقتی برای تحصیل به عراق رفت با رژیم بعث به مقابله برخاست و هنگامی که به لبنان برگشت با تشکیل حزب الله به صورتی جدی‌تر وارد نبرد با اسرائیل شد.

 

وی متأثر از اندیشه‌های شهید سید محمد باقر صدر و امام خمینی (ره)بود و برای دیدار با وی در سال ۱۹۷۹م به ایران آمد. او در سال ۱۹۹۱م به عنوان دبیرکل حزب الله انتخاب شد و در ۱۶ فوریه ۱۹۹۲م به شهادت رسید.

 

سید عباس موسوی ۱۶ فوریه ۱۹۹۲م برای شرکت در مراسم سالگرد شیخ راغب حرب به روستای جبشیت سفر کرد و پس از شرکت در مراسم و ایراد سخنرانی به سمت بیروت در حرکت بود. هلی‌کوپترهای اسرائیلی با توجه به اطلاعاتی که از طریق جاسوسان اسرائیل در لبنان به دست آورده بودند به کاروان اتومبیل‌های سید عباس موسوی حمله کردند و با هدف قرار دادن خودروی وی، او و فرزند و همسرش را به شهادت رساندند.

سعید حضرتی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
من سید موسوی فرزند سید رضا هستم که مدت
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۵
بیست یک ماه درجعها حق علی باطل میجنگیدم من میخواستم ببینم ایا حقوقی برای ما امده
0
0