۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۶۷۵۰۱۶
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

افراطی گری در اسلام بازی در زمین دشمن است

افراطی گری در اسلام بازی در زمین دشمن است
کرمانشاه - دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: افراطی گری در اسلام چه در مذهب شیعه و چه سنی نوعی بازی در زمین دشمن است و صاحبان این زمین اختلاف استعمارگران هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری چهارشنبه شب با اعضای شورای روحانیت روانسر  و نیز ماموستا محمد محمدی؛ امام جمعه این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این دیدار اظهار داشت: دشمن برای ایجاد تفرقه در بین مسلمین اتاف فکر تدارک دیده است و اولین کار آنان برای رسیدن به این نیت ایجاد مشاجره بین مذاهب اسلامی است.

حجت الاسلام  والمسلمین شهریاری ادامه داد: تداوم مشاجره ها به اختلاف و دو دستگی و در نهایت به ایجاد تفکرهای الحادی و دین ستیز همانند جریان های سلفی، تکفیری، داعش و... خلاصه می شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: بنابراین دشمن با حمایت های همه جانبه از این اختلافات و گروه های تندرو در جهان اسلام زمینه ساز به تصویر کشیدن یک چهره غیرواقعی از اسلامی رحمانی شده است و امروز این همه کشتار و قتل در جهان اسلام توسط گروه های تندرو معلول مشاجرات اولیه است.

این استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: از سوی دیگر دشمن در تلاش است که با دامن زدن به این اختلافات زمینه ساز آشوب در کشورهای اسلامی و تضعیف حاکمان اسلامی شود، زیرا خواسته دشمن یک کشور اسلامی بدون حکومت است.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری در ادامه افزود: در این بین وظیفه عالم بسیار مهم و حساس است تا جایی که طبق روایات «اگر عالمی در یک گوشه ای از جهان اسلام کلامی بگوید و به واسطه کلام او جوانی گمراه شود و کار انتحاری انجام دهد آن عالم باید در روز آخرت پاسخگو باشد».

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: افراطی گری در اسلام چه در مذهب شیعه و چه مذهب سنی به نوعی بازی در زمین دشمن است و صاحبان این زمین اختلاف استعمارگرانی همانند آمریکا و انگلیس هستند.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همواره در تلاش است که ارتباط بین حوزه های علمیه اهل سنت و اهل تشیع را بیشتر از پیش کند و برای رسیدن به این هدف مقدس کارهای زیادی در حال انجام دارد./1400/پ210/ب1

ارسال نظرات