۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۶۷۵۰۱۷
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

الگوی پیروان راستین اسلام، رسول اکرم و نگاه تقریبی ایشان است

الگوی پیروان راستین اسلام، رسول اکرم و نگاه تقریبی ایشان است
کرمانشاه - دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: پیروان راستین اسلام باید حضرت محمد (ص) و نگاه تقریبی ایشان را الگو قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری چهارشنبه شب با ماموستا ملاقادر قادری، امام جمعه پاوه و اعضای شورای روحانیت شهرستان دیدار  کرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این دیدار در سخنانی بیان داشت:  هدف اصلی ما در سفر به استان  کرمانشاه دیدار با شما عزیزان و بزرگان اهل سنت است و بی شک این کار باعث ایجاد محبت بیشتر بین ما خواهد شد و کاری که امروز انجام می دهید همان مبانی دینی و قرآنی است.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری در ادامه سخنان خود تاکید کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: « وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» که در این آیه «الذین معه» از معانی بسیار گسترده ای برخوردار است و در اصل  توصیف کسانی است که با رسول خدا همراهی دارند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امت اسلامی اگر می خواهد که به معنای واقعی کلمه امت واحده باشد باید  در مسیر رسول اکرم (ص) حرکت کند.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: رسول اکرم (ص) در زمان حیات خویش همیشه بر وحدت و اخوت بین برادران دینی تاکید داشتند و این امر یکی از دغدغه های ایشان بود بنابراین پیروان راستین اسلام باید حضرت محمد (ص) و نگاه تقریبی ایشان را الگو قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری با تاکید بر اینکه تلاش برای ایجاد اختلاف بین مسلمین به نوعی دشمنی با اسلام و رسول اکرم (ص) است، گفت: امت واحد و منسجم اسلامی باید دارای دو ویژگی برجسته باشد، نخست اینکه باید همیشه اشداء علی الکفار باشد یعنی اینکه در برابر دشمن قوی و مقتدر ظاهر شود.

وی تصریح کرد: دومین ویژگی امت واحده در اسلام رحماء بینهم است بدین معنا که بین مسلمین رحم، برادری و گذشت جاری باشد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه سخنان خود گفت: امروز دشمن با داشتن امکانات رسانه ای و تبلیغاتی خویش به دنبال ایجاد شکاف بین مسلمین است و به دنبال جذب فریب خوردگان به سمت خود می باشد که همه به ویژه طلاب و عالمان دینی باید این امر را به جامعه اسلامی یادآوری و تذکر دهند.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی چهره مزدور و واقعی دشمنان را برای همه جهان روشن کرد، گفت: دینداری در اسلام بر چندین پایه استوار است که وحدت، دشمن شناسی و بصیرت از جمله این موارد می باشد./1400/

ارسال نظرات