۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۶۷۵۰۲۸
دین و زیست مجازی(24)؛

تبلیغ مجازی را نباید به یک پیام رسان محدود کرد

تبلیغ مجازی را نباید به یک پیام رسان محدود کرد
حجت الاسلام فرحانی گفت : امروز میدان جنگ فرهنگی، تلگرام و اینستاگرام است واگر ما صرفا در ایتا فعال باشیم دچار آسیب جدی خواهیم شد

حجت السلام احمد فرحانی مدیر موسسه امیر المومنین(ع) در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا ضمن ابراز نگرانی از فضای نامناسب و پرفتنه تلگرام و اینستاگرام گفت: این که شبهه ای راجع به حقوق زنان در تلگرام مطرح شود و یک میلیون بازدید داشته باشد، باعث نگرانی است و ما نمی توانیم آن را فقط در ایتا و پیام رسان های داخلی پاسخ دهیم زیرا که نهایتا چند هزار نفر از مخاطبان آن را می بینند.

وی افزود :سموم و امراض در تلگرام و اینستاگرام است و باید درد را در جای خود درمان کرد نه در غیر آن، زیرا که اکثر کسانی که در فضای سایبری داخلی هستند خود درمان شده اند و از نظر تعداد هم قابل مقایسه با فضای سایبری خارجی نیست.

محقق حوزه علمیه با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر این که امروز تعقیبات بعد از نماز ما، فعالیت فرهنگی در فضای مجازی است گفت: تهدیدات به گونه ای است که بدل کردن آن به فرصت امکان پذیر است. 

 وی با تاکید بر اهمیت حضور فعالانه بچه های انقلابی در فضای تلگرام و اینستاگرام گفت: در واقع این فعالیت ها مصداق جهاد کبیر است.

استاد دانشگاه تهران ادامه داد: باید برای تبلیغ فضایی را انتخاب کنیم که نیاز بیشتری داشته باشد، این درحالی است که اکثر کاربران ایتا از کسانی هستند که خود نیاز به تبلیغ ندارند.

پژوهشگر حوزه در پایان تصریح کرد : حضور در پیام رسان های داخلی و تقویت آن بسیار ضروری است اما هرگز نباید تبلیغ مجازی را منحصر در آن کنیم.

ارسال نظرات