۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۶۷۵۰۸۵
آیت الله صدیقی:

تنها راه رسیدن به پیروزی، مقاومت و استقامت است

تنها راه رسیدن به پیروزی، مقاومت و استقامت است
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه تنها راه رسیدن به پیروزی، مقاومت و استقامت است، گفت: واپسگرایی نتیجه شک و دوری از یقین به خدای متعال است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در سخنان آدینه ای خود که از ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» پخش شد، جایگاه با فضیلت ماه رجب المرجب را مورد توجه قرار داد و گفت: در این ماه باید لیاقت خود را به خداوند متعال نشان دهیم و باور کنیم که بر اساس روایات، خداوند متعال انیس و مونس افرادی است که با او مناجات خالصانه دارند.

وی با اشاره به ضرورت استغفار از گناهان ادامه داد: انسان پس از استغفار باید صدقه بدهد، زیرا استغفار توأم با صدقه معجزه آسا است؛ بهترین موقعیت برای تقرب جستن به خداوند ماه رجب و پرداختن به ادعیه و مناجات های خاصانه با پروردگار عالمیان است.

برای رهایی از قساوت قلب باید به «لااله الا الله» باور قلبی پیدا کنیم

آیت الله صدیقی با بیان اینکه بر اساس روایات، بدترین مجازات انسان از سوی خداوند «قساوت قلب» است، ابراز کرد: اینکه انسان گاهی خمس، زکات، مالیات و بیت المال را می خورد و دچار بی رحمی و قساوت قلب بوده و نسبت به نیازمندان عاطفه ندارد، دچار چوب خداوند شده است؛ باید دانست برای رهایی از قساوت قلب باید به «لااله الا الله» باور قلبی پیدا کنیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه دعا، مناجات و تضرع انسان را به درگاه الهی نزدیک می کند، خاطرنشان کرد: آن چیزی که سبب قوی شدن روح انسان می شود دعا و مناجات است؛ قلب انسان بر اثر گناهان حجاب و پوشش پیدا می کند، اما با دعا و مناجات می توان آن حجاب ها را کنار زد و قلب را به حرم الله تبدیل کرد.

تحریم ها ما را در وادی علم به پیشرفت رساند

وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم، گفت: تحریم ها ما را در وادی علم به پیشرفت رساند، از این جهت باید در سختی ها و شدائد شکرگزار بوده و قدردان نعمت مقاومت باشیم؛ رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار مردم تبریز پس از ایراد سخن و اعطای چند مدال افتخار به مردم مقاوم تبریز، تأکید کردند که از مسیر انقلاب خسته نشوید.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه نتیجه یقین به خدای متعال ثبات قدم است، اظهار داشت: واپسگرایی و خروج از ریل انقلاب نتیجه شک است؛ امروز باید دانست که تنها راه رسیدن به پیروزی، مقاومت و استقامت است./841/

ارسال نظرات