۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۶۷۵۱۲۳

حهش تولید با فرمان آتش به اختیار

حهش تولید با فرمان آتش به اختیار
حجت الاسلام کاویانی گفت: در انجام امور کلان کشوری نباید دست دست کرد و هرکس خودش یک عامل محسوب می شود.

حجت الاسلام کاویانی رئیس موسسه آموزش عالی المهدی در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی رسا گفت: جوّ طوری شده است که همه برای انجام یک کار منتظر کسی دیگر هستند، مثلاً دولتمردان در در مسئله اقتصاد منتظر سیاست اقتصادی از خارج هستند.

وی گفت: عده‌ای هم هستند که آماده هستند برای انجام کار اما ریسک آن کار را نمی پذیرند و ریسک نمی کنند و یا با کمترین ریسک انجام می دهند، ولی هیچ فایده ای ندارد.

حجت الاسلام کاویانی افزود: منشأ این عدم ریسک پذیری عدم خود باوری است، یعنی ما خود و فعل خودمان را باور نداریم. و این مسئله بیشتر در سطح کلان نمود دارد مثل لابی گری هایی که انجام دادند، که اگر دولتمردان ما به نخبگان خودمان کمی بیشتر باور و اعتماد داشتند دیگر ما نیازمند وارد کردن نخبه از کشور های بیگانه نبودیم.

وی در ادامه گفت: بنابراین ما باید در طبقات و ارگان های پایین تر عناصری را بسیج کنیم و به تعبیر مقام معظم رهبری « آتش به اختیار » عمل کنیم تا آن ارگان ها و مسئولین بالاتر به خودشان بیایند و آنها نیز یک حرکتی بکنند.

حجت الاسلام کاویانی اضافه کرد: اینکه رهبر عزیزمان برای سال یک شعار انتخاب می کنند به این معنا نیست که این شعار مختص به همین سال است ، بلکه این شعار ها و نام ها یک نوع خط فرمان هستند و ما باید هواسمان باشد که مبادا از این خط فراتر برویم یا عقب تر بمانیم.

ارسال نظرات