۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۶۷۵۱۵۲
دین و زیست مجازی(30)؛

فضای مجازی بازتابی از زندگی حقیقی است

فضای مجازی بازتابی از زندگی حقیقی است
مومن عبد خداوند است و باید مطیع درگاه حق تعالی چه در فضای مجازی و چه حقیقت زندگی خود قرار گیرد.

حجت الاسلام سعید عرفانیان کارشناس مسائل دینی و برگزیده همایش کتاب سال حوزه، در موضوع زیست مومنانه به خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا گفت: با توجه به اهمیت فضای ارتباطی و اجتماعی مجازی، نمی توان نسبت به این مسئله بی تفاوت واقع شویم، زیرا فضای مجازی به بخشی از فضای حقیقی بدل شده است.

وی افزود: زیست مومنانه در فضای مجازی تفاوتی با زندگی حقیقی ندارد، بنابراین عمل مومن در فضای مجازی، باید به گونه ای باشد که اولا، خدشه ای به او وارد نشود و دوما، شأن آن نیز حفظ شود، مانند عدم توجه به مسایل انحرافی جنسی، فکری و دینی.

برگزیده همایش کتاب سال حوزه بیان کرد: مومن عبد خداوند است و باید مطیع درگاه حق تعالی چه در فضای مجازی و چه حقیقت زندگی خود قرار گیرد.

وی اظهار داشت: محدودیت و برخوردهای تند و سخت، در کوتاه مدت مناسب می باشد، اما در دراز مدت بی فایده است. بلکه این موضوع باید از اساس و ریشه حل بشود.

حجت الاسلام عرفانیان گفت: تهاجم فرهنگی در فضای مجازی وجود ندارد، بلکه معنای صحیح آن، عرصه فرهنگی می باشد و راه جلوگیری آن، تقویت ایمان و عقاید است.

وی مبتنی بر راه حل مناسب، زیست مومنانه در فضای مجازی بیان کرد: مضاف بر شناخت زبان بین المللی، معارف و عقاید در زمینه فرهنگ می توان بسیاری از مشکلات را برطرف کرد.

سینا ریاحی
ارسال نظرات