۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۶۷۵۱۶۴
امام جمعه کرمانشاه:

انفاق در راه خدا فقر و تنگدستی در جامعه اسلامی را ریشه کن می کند

انفاق در راه خدا فقر و تنگدستی در جامعه اسلامی را ریشه کن می کند
کرمانشاه - امام جمعه کرمانشاه بیان داشت: یکی از صفات مومنین انفاق در راه خداست. امروز باید به کمک همه ریشه فقر و تنگدستی در جامعه اسلامی را ریشه کن کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره خدمت رضوی  که در دفتر امام جمعه کرمانشاه برگزار گردید، اظهار داشت: باید همواره امور ما حول خدمت به جامعه و مردم باشد.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه همه در قبال توسعه کرمانشاه مسؤول هستیم، تاکید کرد: کرمانشاه  در هشت سال دفاع مقدس در پیشانی جبهه قرار داشت و صدمات بسیاری از این جنگ دید و اکنون که به آرامش رسیده است مدیران و مسؤولان وظیفه دارند که توجه بیشتری به این شهر داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بیان کرد: ماه های عزیز و بزرگی همانند رجب، شعبان، رمضان و... را در پیش روی داریم که در اسلام از حرمت و ارزش بسیار بالایی برخوردار هستند و در این ماهها اعمالی بر همه ما مسلمانان واجب شده است.

آیت الله علما در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: سیره انبیاء و معصومین علیهم السلام دستگیری از اقشار ضعیف و قرار گرفتن در مقابل ظالم برای دفاع از مظلوم بود و اکنون ما هم باید به مانند این عزیزان زندگی خود را تنظیم کنیم.

امام جمعه کرمانشاه بیان داشت: یکی دیگر از صفات مومنین انفاق در راه خدا و برای اعتلا و رشد جامعه اسلامی است. امروز باید به کمک همه ریشه فقر و تنگدستی در جامعه اسلامی را ریشه کن کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: مساله که بسیاری از دغدغه مندان این شهر را آزار می دهد بالا رفتن سن ازدواج بسیاری از جوانان کشور و استان کرمانشاه است که عوامل بسیاری در این ناهنجاری اجتماعی تاثیرگذار هستند.

آیت الله علما در ادامه افزود:  باید شرایط ازدواج جوانان را به معنای واقعی کلمه مهیا کنیم و هر آنچه که در این راستا می توانیم انجام دهیم در طبق اخلاص باید قرار دهیم.

امام جمعه کرمانشاه در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: با جلب اعتماد مردم و جامعه جای کار بسیاری در کرمانشاه وجود دارد و می توان این منطقه را به یکی از توسعه یافته ترین استان های کشور تبدیل کرد البته رسیدن به این مطلوب نیازمند همت همگانی و جهادی است./1400/

ارسال نظرات