۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۶۷۵۲۱۵
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

مسؤولان گول عناوین را نخورند

مسؤولان گول عناوین را نخورند
امام جمعه بیرجند با بیان اینکه مدیران سرمایه‌های مهم کشور هستند و باید مراقب باشند تا دچار فساد نشوند، گفت: نباید گول عناوین رئیس، مدیرکل و یا حجت‌الاسلام را بخوریم.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی در جلسه درس اخلاق مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی اظهار داشت: مدیران سرمایه‌های مهم کشور هستند. در هر کشوری مدیر از جایگاه بالایی برخوردار است و شاید از هر 100 مسئول یک نفر راه اشتباهی برود و متهم شود.

وی با بیان اینکه انسان چه مدیر باشد و چه نباشد باید حواس خود را جمع کند تا دچار فساد نشود و از عقل و وحی بهره گیرد تا به حول قوه الهی دچار لغزش از مسیر نشود افزود: پیش از ما افرادی بودند و ظلم و ستم کردند اما اینک هیچ اثری از آنها باقی نمانده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: رضا شاه علاوه بر قتل و غارت مردم حدود چهل هزار روستا و قصبه را از ید مردم خرج کرده بود که نامش را املاک خالصه گذاشته بودند و اخیرا رئیس بنیاد مستضعفان کشور در این زمینه گزارشی ارائه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی ادامه داد: بدتر از همه جنایت‌ها که رضا شاه انجام داد این بود که کشور را برای همه نوع غارت انگلیس آماده کرده بود. متأسفانه این خیانت به درستی تبیین و روشنگری نمی‌شود و ابله‌تر از او کسانی هستند که طرفدار او هستند و از او حمایت می‌کنند.

امام جمعه بیرجند گفت: اینها تازه یک بخش قضیه از غارتگری رضا شاه و انگلیس است، آنچه که در بانک‌ها گذاشتند، آنچه که به خارج از کشور بردند و از 80 سال گذشته تا به حال این همه نوکرپروری و تبلیغات ضدنظام جمهوری اسلامی هنوز از همان هزینه‌ها تأمین می‌شود و همه اینها یک قطره از غارتی که انگلیس در این کشور انجام داد نمی‌شود.

وی ادامه داد: حرص یک بیماری است و چطور می‌شود که برای بیماری کرونا این همه صحبت می‌شود اما در مورد بیماری حرص چیزی گفته نمی‌شود؟

حجت الاسلام والمسلمین عبادی بیان کرد: انسان‌ها دین، دنیا، اخلاق و همه چیز را فدا می‌کنند تا پول و مال زیاد جمع کنند، قرآن برای چه قارون، فرعون و سامری‌ها را مثال می‌زند؟ برای اینکه درس بگیریم و قارون نشویم. فرعون را برای چه نام می‌برد؟ برای اینکه به عناوین حجت‌الاسلام و رئیس و مدیر گول نخوریم و حواسمان جمع باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی افزود: مدیران سرمایه‌های مردم و کشور هستند و اصولا انسان چه مدیر باشد و چه نباشد باید حواس خود را جمع کند تا دچار فساد نشود و از عقل و وحی بهره گیرد تا به حول قوه الهی دچار لغزش از مسیر نشود.

ارسال نظرات