۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۶۷۵۲۲۴
حجت الاسلام والمسلمین مصلحی تشرح کرد؛

گزارشی از فعالیت های جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت

گزارشی از فعالیت های جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت
حجت الاسلام والمسلمین مصلحی از برگزاری دومین جشنواره ملی و بین المللی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت در سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس در آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت که صبح امروز در سالن اجتماعات دارالشفاء برگزار شد، با تبریک ولادت با سعادت امام جواد(ع) و ضمن عرض خیر مقدم به حاضران در این مراسم، گزارشی از روند فعالیت های صورت گرفته در این جشنواره ارائه کرد.

وی ادامه داد: ما برنامه های متنوع و متفاوتی را در سطح کشور برگزار کرده ایم که یکی از این برنامه ها همین نخستین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت است.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی استقبال قابل توجه روحانیون از نخستین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت را مورد توجه قرار داد و ضمن تقدیر و تشکر از نهادهای حوزوی، کشوری و لشکری در این زمینه بیان کرد: روحانیون در مباحث علمی نشر آثار روحانیت در دفاع مقدس مشارکت بسیاری داشته اند.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با اشاره به تعداد شهدای روحانی در دفاع مقدس، به تبیین نقش روحانیت در پرورش معنوی رزمندگان پرداخت و اظهار داشت: ما 25 هزار روحانی به جبهه ها اعزام کردیم که بیش از 4 هزار نفر از این بزرگواران به شهادت رسیدند؛ خاطره ای را از شهید حاج قاسم سلیمانی به یاد دارم که در لشکر 41 ثارالله نسبت به یک عزیز روحانی بسیار احترام می گذاشتند؛ خدمت آن روحانی رسیدم و علت را جویا شدم، ایشان گفتند که حاج قاسم بعضی شب ها پیش من می آیند و می کویند برایم حدیث بخوان و مرا موعظه کن؛ این نشان می دهد که شهید سلیمانی علاوه بر اینکه در جهاد اصغر پیشگام بود، جهاد اکبر را فراموش نکرد.

وی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید داشتند که ما بحث انقلاب اسلامی را در استان قم و تهران دنبال کنیم که بحمدالله در این مقوله روحانیت استقبال بسیار بالایی داشته است و جمع آوری بسیار خوبی در این راستا انجام خواهد گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی از برگزاری دومین جشنواره ملی و بین المللی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت خبر داد و گفت: ما در پنج محور کتاب و ترجمه، مقالات و پژوهش، فیلمنامه ها، چند رسانه ای و فیلم و عکس فراخوان دادیم که 50 هزار اثر در این پنج محور دریافت کرده ایم؛ جشنواره ملی و بین المللی را نیز در سال آینده برگزار می کنیم و اختتامیه اش نیز سال آینده در همین ایام برگزار خواهد شد./841/پ202/ب1

ارسال نظرات