۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۶۷۵۲۴۲
مسؤول حوزه مدیریت حوزه های علمیه:

منشور روحانیت متن درسی حوزه علمیه قرار گیرد

منشور روحانیت متن درسی حوزه علمیه قرار گیرد
حجت الاسلام والمسلمین علیزاده با بیان اینکه منشور روحانیت متن درسی مدارس علمیه قرار گیرد، گفت: امام راحل رسالت سنگین حوزه‌های علمیه و روحانیت را در این منشور ترسیم کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی علیزاده مشاور مدیر و مسؤول حوزه مدیریت حوزه های علمیه، امروز در بازدید از نمایشگاه کتاب به مناسبت سالروز شهدای روحانی و دفاع مقدس که به همت پایگاه بسیج شهدای روحانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه در ساختمان جمکران برپا شده است، گفت: رزمندگان و شهدای هشت سال جنگ تحمیلی با جان خود، از مرزهای عقیدتی، فکری و جغرافیایی کشور صیانت و حفاظت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین علیزاده، زنده نگه داشتن یاد شهدا را کاری جهادی و ارزشمند توصیف کرد و افزود: باید سردرب مدارس و حوزه های علمیه به تصاویر شهدای روحانی آذین بندی شود.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بر زنده نگه داشتن یاد جهاد و بسیج و شهدای هشت سال دفاع مقدس ابراز کرد: روحانیون نیز با تأسی به سیره رهبر معظم انقلاب، فکر و فرهنگ شهدا را در جامعه زنده نگه دارند.

مسؤول حوزه مدیریت حوزه های علمیه بیان کرد: باید طلاب جوان که جنگ را مشاهده نکردند، با سیره رزمندگان و شهیدان روحانی آشنا شوند و از آنها تأسی بگیرند؛ از این رو مناسب است نمایشگاه هایی برای دفاع مقدس در مدارس و حوزه های علمیه برپا شود.

وی با اشاره به سالروز صدور منشور روحانیت امام خمینی(ره) ابراز کرد: انقلاب اسلامی به برکت و پشتیبانی حوزه های علمیه، روحانیت و سنگر مسجد به پیروزی رسید.

منشور روحانیت متن درسی مدارس علمیه قرار گیرد

روحانیت مرزبان بیدار دین در جامعه هستند

مسؤول حوزه مدیریت حوزه های علمیه اظهار داشت: بنیانگذار انقلاب اسلامی رسالت سنگین و هدایت گری حوزه های علمیه و روحانیت را در مجموعه منشور روحانیت ترسیم و توصیف کردند.

حجت الاسلام والمسلمین علیزاده روحانیت را مرزبان بیدار دین در جامعه دانست و گفت: هر رهنمود و سخن امامین انقلاب که درباره حوزه و روحانیت بیان کردند، گردآوری شده و میان طلاب و مدارس علمیه انتشار یابد.  

منشور روحانیت متن درسی مدارس علمیه قرار گیرد

وی با بیان اینکه باید منشور روحانیت امام خمینی به عنوان متن درسی در حوزه های علمیه تدریس شود، افزود: فرازهایی از منشور روحانیت امام خمینی(ره) باید سردرب حوزه های علمیه و همچنین بخشی از آن به شکل تابلو نوشت در مدارس علمیه نصب شود.

حجت الاسلام والمسلمین علیزاده با اینکه دشمنان به دنبال سکولاریزه کردن نیروهای مذهبی است، گفت: باید روحانیت و حوزه­ های علمیه در تمام عرصه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی حضور فعال داشته باشد./998/پ202/ب1

ارسال نظرات