۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۶۷۵۲۴۳
آیت الله نوری همدانی در دیدار سرلشکر باقری:

روند پیشرفت کشور باید رو به رشد باشد/ مسؤولان مشکلات مردم را رفع کنند

روند پیشرفت کشور باید رو به رشد باشد/ مسؤولان مشکلات مردم را رفع کنند
حضرت آیت الله نوری همدانی تأکید کرد که دشمنان همواره به دنبال ضربه زدن هستند، از این رو باید روز به روز به پیشرفت و رشد خود در همه مراحل بیافزاییم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار سرلشکر باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح در قم ضمن تبریک ولادت حضرت جواد(ع) با بیان این که هنوز بعد از 42 سال از پیروزی انقلاب اسلامی عمق و کینه دشمنان نسبت به انقلاب، اسلام و نظام جمهوری اسلامی کاسته نشده بلکه شدت هم یافته است، گفت: این نشان می دهد دشمنان همواره نسبت به پیشرفت و رشد انقلاب و نظام اسلامی کینه دارند و همواره به دنبال ضربه زدن هستند، از این لحاظ ما باید روز به روز به پیشرفت و رشد خود در همه مراحل بیافزاییم.

ضرورت توجه و رفع مشکلات مردم از سوی مسؤولان نظام

وی در ادامه بر توجه و رفع مشکلات مردم از سوی مسؤولان نظام و انقلاب تأکید کرد و اظهار داشت: مردم همواره نقش مهمی در پیروزی انقلاب و در صحنه های مختلف داشته و در این ایام کرونا هم شاهد هستیم که مردم گرفتار چه مشکلاتی شده اند و حتی سبب ایجاد محرومیت هایی هم شده است. لذا باید رفع مشکلات مردم بیش از گذشته مورد توجه مسؤولان نظام قرار گیرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به ویژگی قوای مسلح جمهوری اسلامی نسبت به قوای مسلح بیگانگان تأکید کرد: یکی از تفاوت‌هایی که میان قوای مسلح ما و قوای مسلح دیگر می باشد این است که نگاه آنها فقط مادیات است سعی می‌کنند با انواع و اقسام سلاح‌هایی خودشان را پیشرفته نشان دهند غیر از مادیات چیز دیگری وجود ندارد ولی قوای مسلح ما دو ویژگی دارد یکی ویژگی مادیت و دیگری معنویت است و آن اخلاص و توجه به خداوند متعال، توکل و اعتماد است ویژگی خاص ما این است به علاوه بر اینکه الحمدالله تعالی همان طور که سردار محترم فرمودند در جریان های پیشرفت های مادی هم الحمدالله تعالی بسیار چشم گیر و تأثیر گذار است.

پ/روند پیشرفت کشور باید رو به رشد باشد /مسؤولان مشکلات مردم را رفع کنند

جایگاه با اهمیت جهاد در اسلام

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام در مورد اهمیت بحث جهاد گفت: ایشان فرمودند که تمام خیر و خوبی ها در شمشیر و در زیر سایه شمیشیر است و شمشیرها کلید بهشت و جهنم اند و قوام زندگی مردم را فقط شمشیر که در راه خدا به کار برده شود تأمین می‌کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی ابراز کرد: بهشت یک دری دارد که مخصوص مجاهدین است، مجاهدین حرکت می‌کنند به طرف آن در که به روی آنها باز است، آنها که حرکت می‌کنند شمشیرهایشان همراهشان است، این یک مطلب بزرگی است که در روز قیامت تجسم اعمال نه تنها اعمال، اخلاق و نیت‌های آنها مجسم می‌شود، در قیافه انسان همراه انسان مجسم می‌شود که او در دنیا چه کاره بوده است، این تجسم به اندازه‌ای روشن است که از همان قیافه‌هایشان معلوم می‌شود که در این دنیا مثلاً چه کاره بوده‌اند.

این مرجع تقلید اضافه کرد: فرض کنید مثلاً کسانی که در دنیا آبروی خودشان را ریخته‌اند با سؤال بیجا اینها گوشت صورتشان ریخته است و فقط استخوان است که این معلوم می‌شود که در دنیا آبروی خودش را ریخته به این شکل محشور می‌شود این است که مجاهدین حرکت می‌کنند، وسائل جنگی تمام آن تجهیزات به همراه دارند.

وی افزود: بر اساس روایتی از پیامبر اکرم(ص) کسی که جهاد را ترک کند ذلت و فقر در دنیا نصیبش می‌شود در دنیا ذلت و فقر نتیجه ترک جهاد است و دینش هم از بین می‌رود، خداوند امت من را در نتیجه همین سلاح‌های جنگی عزیز داشته است./841/پ202/ب1

ارسال نظرات