۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۶۷۵۳۰۰
آیت الله رجبی در گفت‌وگو با رسا:

دولت قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را بدون مسامحه و تأخیر اجرا کند

دولت قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را بدون مسامحه و تأخیر اجرا کند
عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریمها باید بدون تأخیر و مسامحه اجرا شود و طبعاً می دانیم که مجری این قانون نیز دولت است.

آیت الله محمود رجبی عضو شورای عالی حوزه های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه همه اقشار در همه کشورها باید به قوانین پایبند باشند، گفت: این موضوع در نظام جمهوری اسلامی از اهمیت بشتری برخوردار است، زیرا قوانین کشور ما پشتوانه دینی و شرعی نیز دارد.

مسؤولان کشور باید الزام بیشتری به رعایت قوانین داشته باشند

وی با بیان اینکه مسؤولان کشور از آن جهت که مجریان قانون هستند باید الزام بیشتری به رعایت قوانین داشته باشند، ادامه داد: از آن جهت که در رأس نظام ولی فقیه قرار دارد، قوانین کشور جنبه شرعی پیدا می کنند و تخلف از آنها علاوه بر خلاف قانون بودن، حرمت شرعی هم دارد.

آیت الله رجبی خاطرنشان کرد: امروز مردم از دولتمردان محترم انتظار دارند بیشتر از هر قشری در جامعه به قوانین ملزم و پایبند بوده و نسبت به اجرای آنها جدی و مستحکم باشند و این یک مطالبه و انتظار به جا و درست است.

ضرورت پایبندی دولت به قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها»

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در ادامه با اشاره به قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها» و ضرورت پایبندی دولت به این قانون و اجرای صحیح آن تصریح کرد: طبق این قانون اگر غربی ها به ویژه آمریکایی ها اگر در عمل به برجام متعهد نشده و تحریم ها را برندارند، ما باید نظارت و بازرسی آژانس از تأسیسات هسته ای خود را منتفی اعلام کنیم.

ت/دولت قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها رابدون مسامحه و تأخیر اجرا کند

وی با تأکید بر اینکه مسؤولان باید فرمایشات رهبر معظم انقلاب در هر زمینه ای را نصب العین خود قرار دهند، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز اخیراً تأکید کرده اند که لغو تحریم ها باید در عمل صورت گرفته و ما نسبت به آن راستی آزمایی داشته باشیم، بنابراین ما باید بدانیم که فرمایشات رهبری از آن جهت که ازمقام ولایت فقیه به عنوان یک اصل صادرشده است، هم به لحاظ قانونی و هم به لحاظ شرعی لازم الاتباع است.

دولت قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را بدون مسامحه و تأخیر اجرا کند

آیت الله رجبی تصریح کرد: قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها» بایددر زمان خودش بدون تأخیر و مسامحه اجرا شود و طبعاً می دانیم که مجری این قانون نیز دولت محترم است، زیرا سایر قوا در زمینه اجرا یا نقشی ندارند و اگر دارند هم بسیار اندک هست.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تأکید کرد: دولت محترم اگربه محض بدعهدی آمریکایی ها وکشورهای اروپایی مقابله به مثل طبق موادبرجام می کردند شاید الان این کشورها به سرعقل می آمدند والان تحریم هالغو شده بود دشمن بانشان دادن اقتدارما عقب نشینی می کند واین تجربه طول بیش ازچهل سال بعدازانقلاب است واگر قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها با قاطعیت یاکامل اجرا نشود و یا آن را به تأخیر بیاندازند به نفع دشمن وبه زیان مردم ونظام استو هیچ وجه قانونی و شرعی ندارد و حرکت بر خلاف خواست ملت محسوب می شود، زیرا قانون را نمایندگانی تصویب می کنند که از سوی ملت انتخاب شده و به مجلس رفته اند.

وی درپاسخ به تبیین عوامل سر باز زدن احتمالی برخی از اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها پرداخت و ابراز کرد:اگرچنین امری رخ دهددلیلش آن است که این ها چندین سال در راستای برجام حرکت کرده و هزینه های سرسام آور و سنگینی را بر جامعه و نظام تحمیل کرده اند، از این رو اگر این فعالیت هایشان به نتیجه نرسد به این معنا خواهد بود که دستاورد دیپلماسی فعلی آن هاتقریباً صفر بوده است، برای همین ممکن است نخواهند این شکست را قبول کنند، زیرا برایشان سنگین است.

آیت الله رجبی ادامه داد: روحیه دلبستگی و غرب گرایی، تبعیت از هواهای نفسانی و منافع شخصی یا گروهی نیز می تواند از عوامل نقش آفرین در این زمینه باشد، زیرا بر اساس آیات قرآن کریم شیطان از راه های مختلف در مسیر انسان ها رخنه می کند./841/ت302/ب1

ارسال نظرات