۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۶۷۵۳۱۳
حجت الاسلام لائینی:

رفاه طلبی و اشرافی گری با مشی روحانیت اصیل شیعه در تضاد است

رفاه طلبی و اشرافی گری با مشی روحانیت اصیل شیعه در تضاد است
مازندران - امام جمعه نکا گفت: رفاه طلبی و دنیا دوستی همواره با مشی روحانیت اصیل شیعه در تضاد بوده و این مسأله در طول تاریخ به ویژه ۴۲ سال اخیر به وضوح ثابت شده است.

حجت الاسلام محمد صادق محمدی لائینی، امام جمعه نکا در گفت و گو با خبرنگا خبرگزاری رسا در مازندران، ساده زیستی را مشی و سیره ائمه معصومین(ع) و علمای بزرگ شیعه در طول تاریخ برشمرد و گفت: عالمان بزرگ دینی در ادوار مختلف تاریخ با زهد و ساده زیستی، همواره الگوی مهمی برای عموم جامعه بودند.

وی، ساده زیستی را یک دستور دینی دانست و با بیان این که کسانی که رهبری فکری، دینی و سیاسی جامعه را عهده دار هستند با به لباس تقوا، زهد، ساده زیستی و مردم داری آراسته باشند، افزود: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری دو شخصیت برجسته انقلاب اسلامی هستند که همواره در زندگی خود بر مدار و محور ساده زیستی، زهد و مردم داری حرکت کرده اند.

استاد حوزه علمیه مازندران، کلید موفقیت امام راحل و مقام معظم رهبری را زهد، ایمان قوی، ساده زیستی و مردم داری آنها دانست و خاطرنشان کرد: مهم ترین شاخصه رهبران دینی انقلاب اسلامی با سایر رهبران دنیا نیز در همین ویژگی ها است.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که روحانیت اصیل شیعه همواره بر مدار ساده زیستی، زهد و تقوای الهی گام برداشته است، تصریح کرد: آن چیزی که موجب همراهی و اعتماد مردم به روحانیت در طول تاریخ به ویژه نهضت انقلاب اسلامی شده، ساده زیستی، زهد و مردم داری عالمان دینی بوده است.

امام جمعه نکا با اشاره به این که توقع مردم از روحانیت در همه امور بیش از سایرین است، افزود: مردم روحانیت را الگو و اسوه خود در همه امور می دانند و به همین دلیل ساده زیستی و زهد روحانیت اهمیت بسیار بالایی در نوع نگاه و رفتار مردم جامعه خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت زمانی می تواند در نشر و گسترش دین و معارف اهل بیت(ع) در جامعه موفق عمل کند که مردم به او اعتماد کنند، ادامه داد: به طور حتم کیفیت زندگی روحانیت و توجه به ساده زیستی و پرهیز از روحیه اشرافی گری در اثربخشی تبلیغ و ترویج معارف دینی در جامعه بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

وی با اشاره به این که اگر مردم ببینند وضع روحانیت تغییر کرده و به سمت اشرافی گری پیش می روند به طور حتم از آنها فاصله خواهند گرفت، تصریح کرد: روحانیت باید همانند عالمان اصیل شیعه باید خود را در عمل به دین و آنچه که بیان می کند ثابت کند.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که مردم از روحانیت زندگی ساده، زهد و تقوا الهی را انتظار دارند، ادامه داد: فرد روحانی که در مسیر اشرافی گری و دنیا طلبی حرکت می کند به طور حتم جایگاه اجتماعی خود را در نزد مردم جامعه از دست خواهد داد و دیگر حرف و گفتار او نزد مردم بی اثرخواهد بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین(ع) زندگی ساده و حتی عادی تر از عموم مردم داشتند، افزود: همین روحیه و سبک زندگی موجب گرایش گسترده مردم به ائمه طاهرین(ع) شد.

وی با بیان این که اشرافی گری و غرق شدن در وسوسه های مادی و دنیوی انسان را از ارزش های الهی و دینی دور خواهد کرد، بیان داشت: فاصله گرفتن از زی طلبگی خطری جدی برای جامعه روحانیت است که عواقب جبران ناپذیری را برای جامعه اسلامی در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام لائینی با تأکید براین که دل بستن به زرق و برق های دنیا و تجملات دور از شأن روحانیت است، خاطرنشان کرد: دنیا طلبی و غرق شدن در وسوسه های مادی آفت و خطری جدی برای روحانیت است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت در طول تاریخ از این امتحان سربلند بیرون آمده و همواره با زهد و ساده زیستی خود الگوی برجسته جامعه اسلامی بوده است، تصریح کرد: روحانیت همواره متعهد به دین، ارزش های الهی و زهد و ساده زیستی بوده و خواهد بود.

وی با اشاره به این که دشمنان اسلام و انقلاب در طول تاریخ به ویژه چهار دهه اخیر همواره تلاش کردند با دروغ پراکنی و تبلیغات مسموم چهره روحانیت را در جامعه مخدوش کنند، ادامه داد: اما همه این تلاش ها در سایه زهد، تقوا و مردم داری روحانیت خنثی شده است.

حجت الاسلام لائینی، روحانیت را پرچم داران راستین دفاع از ارزش های الهی و معنوی در جامعه معرفی کرد و گفت: رفاه طلبی و دنیا دوستی همواره با مشی روحانیت اصیل شیعه در تضاد بوده و این مسأله در طول تاریخ به ویژه 42 سال اخیر به وضوح ثابت شده است./950/

ارسال نظرات