۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۶۷۵۳۲۸
تحریف بنیانگذار (۳۸)

گرایش مسؤولان به اشرافیت به اعتقادات مردم آسیب می زند

گرایش مسؤولان به اشرافیت به اعتقادات مردم آسیب می زند
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی ساده زیستی را یک ضرورت اجتماعی برای طلاب دانست و گفت: اگر روحانیت به اشرافیت تمایل پیدا کند، اعتماد از روحانیت سلب خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، بر ضرورت ساده زیستی مسئولان و روحانیت بر اساس دیدگاه امام خمینی(ره) تأکید کرد.

وی ساده زیستی روحانیت را نگرانی همیشگی امام خمینی(ره) دانست و گفت: امام راحل در دیدار با خبرگان رهبری در سال 64 می گویند: «از اهـم مسائلی که باید تذکر بدهم، مساله‌ی است که به همه روحانیت و دست‌اندرکاران کشور مربوط می‌شود و همیشه نگران آن هستم... کیفیت زنـدگـی اهـل علم است. اگر خدای نخواسته، مردم ببینند که آقایان وضع خـودشـان را تـغـییر داده‌اند عمارت درست کرده‌اند و رفت و آمدهایشان مـنـاسـب شـان روحـانیت نیست.... از دست دادن آن همان و از بین رفتن اسـلام و جـمـهوری اسلامی همان... آن چیزی که مردم به آن توجه دارند و مـوافـق مـذاق عامه است این‌که زندگی شما ساده باشد، همان طوری که سـران اسـلام و پیغمبر اسلام و امیرالمومنین و ائمه ما زندگی‌شان ساده و عادی بود، بلکه پایین‌تر از عادی»

نماینده ولی فقیه در همدان ضرورت ساده زیستی روحانیت را از دو منظر لازم شمرد و اظهار داشت: ساده زیستی برای روحانیت فارق از بعد اجتماعی، یک وظیفه دینی است زیرا دین همواره مومنین را به دوری از اشرافیت و دنیا طلبی سفارش کرده و روحانیت که داعیه دار عمل به اسلام است لازم است خود به این مسئله پایبند باشد.

وی در ادامه به بعد اجتماعی و جایگاه روحانیون پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: اگر روحانیت به اشرافی گری ورود کند حتما آسیب به اصل روحانیت و انقلاب زده خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در پایان ضرورت ساده زیستی را یک اصل برای طلاب عنوان کرد و افزود: در اینکه ساده زیستی یک ضرورت بین طلاب است اختلاف نیست اما در مصداق آن گاهی اختلاف می بینیم که به نظر بهترین راه حل در این مسئله مراجعه به عرف است و می توان ملاک ساده زیستی و اشرافیت را عرف بدانیم./841/ت302/ب1

ارسال نظرات