۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۶۷۵۳۳۴

وحدت و لزوم پیروی از سیره حضرت زهرا، محور همایش "خاتون‌ جنت" در پاکستان

وحدت و لزوم پیروی از سیره حضرت زهرا، محور همایش
رهبران پاکستان با تاکید بر ترویج وحدت اسلامی بر اساس سیره حضرت زهرا(س) گفتند: بازخوانی تعلیمات حضرت، موجب کمال انسان‌ها به ویژه اعتلای مقام بانوان در جوامع اسلامی می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، همایش «خاتون جنت» با هدف تبیین اخلاق و شیوه زندگی آن حضرت و وحدت اسلامی روز یکشنبه به اهتمام گروه جماعت اهل‌حرم پاکستان در شهر "اسلام‌آباد" برگزار شد.

«پیر نور الحق قادری» وزیر امور مذهبی پاکستان به عنوان مهمان ویژه این همایش، شیوه زندگی حضرت ‌ام ابیها را الگوی کاملی برای زنان و جامعه بانوان در جهان اسلام دانست و تاکید کرد: می‌توان بر چالش‌هایی مانند فرقه‌گرایی با استفاده از آموزه‌های حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها غلبه کرد.

وی با سرزنش از اسلام هراسی در غرب، افزود: چرا دیگران باید به بهانه آزادی بیان به مقدسات و شخصیت‌های نورانی مسلمانان توهین کنند. آنان اجازه ندارند که احساسات میلیون‌ها نفر از پیروان پیامبر مهربانی حضرت محمد (ص) را جریحه‌دار کنند.

وزیر امور مذهبی پاکستان تاکید کرد: دفاع از مقدسات اسلامی و اعتراض به هتاکی تنها محدود به کشور، رهبر و یا گروه نیست بلکه مبارزه موثر علیه اسلام هراسی در گرو انسجام و وحدت میان مسلمانان است.

وی اظهار داشت: رحمت و برکت پروردگار به وسیله ارادت به اهل بیت علیهم السلام به ویژه پیروی از سیره دخت نبی مکرم اسلام شامل حال بندگان می‌شود.

دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان نیز طی سخنانی گفت: وجود مقدس و معنوی حضرت فاطمه زهرا (س) مظهر اطاعت از پروردگار، پیروی از امام و پیشوای خود، انفاق در راه خدا، فداکاری و دوری از تجملات دنیا است.

علامه «ناصر عباس جعفری» افزود: عشق و محبت به اهل بیت علیهم السلام و پیروی از منویات آنان اساس وحدت میان مسلمانان است. ما باید با بهره‌گیری از شیوه زندگی آن حضرت به تحکیم وحدت اسلامی کمک کنیم.

در سمینار خاتون جنت سایر سخنرانان نیز درخصوص شیوه حیات حضرت صدیقه کبری (س) به گفت وگو پرداختند.

«مفتی گلزار نعیمی» مدیر حوزه علمیه اهل‌تسنن و رئیس گروه جماعت اهل‌حرم پاکستان گفت: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها محور اصلی وحدت مسلمانان به شمار می‌روند و ما باید این مشترکات را برای غلبه بر اختلافات و سایر چالش‌های پیش روی امت اسلامی برجسته کنیم.

وی تاکید کرد: امروز برخی عوامل وابسته به دشمنان مشترک مسلمانان به نام مبارک دخت نبی گرامی اسلام دست به تولید و نشر فیلم‌هایی می‌زنند که هیچ ارتباطی با وحدت، یکپارچگی و یا احترام به باورهای مذهبی ندارد، بنابراین مسلمانان باید هوشیار باشند و علیه نفرت پراکنی و خشونت‌های فرقه‌ای، اعلام برائت کنند./۹۸۸/

منبع: ایرانا

ارسال نظرات