۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۶۷۵۳۶۰
امام جمعه تبریز:

حفظ وحدت و مقاومت تنها راهبرد برای ناکامی دشمن است

حفظ وحدت و مقاومت تنها راهبرد برای ناکامی دشمن است
آذربایجان‌ شرقی - حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: مقاومت و وحدت تنها راهبرد ملت ایران اسلامی برای ناکامی دشمنان است.

به گزارش خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم دوشنبه شب در دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدا و علمای بخش لیلان شهرستان ملکان، افزود: عقب نشینی آمریکا از مواضع ضدایرانی دولت ترامپ بعد از بیانات رهبر انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان در ۲۹ بهمن نشان داد که راهبرد مقاومت و وحدت کلمه دشمنان را ناکام خواهد گذاشت.

وی اظهار داشت: هرچند دولت جدید واشنگتن تصمیمات دولت قبلی برای فعال کردن مکانیزم ماشه و بازگشت تحریم را لغو کرده است اما دیگر حرف‌های سران دولت مستکبر آمریکا را در خصوص برجام قبول نمی‌کنیم، چون از این به بعد اقدام در برابر اقدام خواهد بود و چنانچه تحریم‌ها برداشته شود ما نیز اقدامات لازم را خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه طبق آیات قرآنی و روایات دینی به مؤمنین وعده داده شده است که «اگر شما به خدا کمک کنید خدا نیز به شما کمک خواهد کرد»، ادامه داد: منظور از کمک ما به خداوند کمک به حفظ و احیای دین و شعائر خدای متعال است و انسان از طرق مختلف می‌تواند به دین خدا کمک کند که یکی از این راه‌ها بهره مندی از زبان و لسان است که امر به معروف و نهی از منکر هم مهمترین مثال بارز آن است.

وی اضافه کرد: امام راحل در جریان انقلاب اسلامی توپ و تفنگ در دست نداشت بلکه با اتکا به همین عنصر لسان و با بیان و نطق‌های دلنشین خود جمعیتی عظیم را با خود همراه کرد که تمام ابرقدرت‌های جهان در مقابلش زانو زدند.

امام جمعه تبریز کمک جانی را دومین راه کمک مؤمنان به خدا و دین خدا دانست و گفت: از صدر اسلام تاکنون و به خصوص در طول دوران دفاع مقدس بسیاری از مؤمنین با فدا کردن جان خود در راه دین به ماندگاری و زنده شدن آن کمک کردند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به اینکه در حال حاضر جهاد مالی در شرایط کرونایی در سراسر کشور نهادینه شده است، افزود: این شرایط همان جایی است که اگر خیران و کمک‌های مردمی نبود، بسیاری از خانواده‌های آسیب پذیر در تنگنای شدید مالی و معیشتی قرار می‌گرفتند.

ارسال نظرات